وزارت خارجه آمریکا به دلیل امتناع پاکستان از پذیرش شهروندان اخراج شده خود از این کشور، علیه اسلام‌آباد تحریم‌هایی را وضع کرد.

آمریکا پاکستان را تحریم کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، به دنبال امتناع پاکستان از بازگرداندن شهروندان اخراج شده خود از آمریکا، سخنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کرد واشنگتن تحریم‌هایی را علیه اسلام آباد وضع کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: اقدامات کنسولی در پاکستان بدون تغییر مانده است. این یک موضوع دوجانبه در بحث‌های مداوم میان دولت‌های آمریکا و پاکستان است و قصد نداریم در حال حاضر به جزئیات بیشتری در این باره بپردازیم.

بنا به اعلام دولت آمریکا، در مورد برخی کشور‌ها این نوع تحریم ها مقاماتی را هدف قرار می‌دهند که در وزارتخانه‌هایی مسئول هستند که وظیفه بازگرداندن اتباع اخراج شده را برعهده دارند. همچنین در صورتیکه تحریم‌های اولیه برای جلب همکاری از سوی دولت‌های مذکور موثر واقع نشود، تحریم‌های دیگری به منظور هدف قرار دادن اعضای خانواده این مقامات و مقاماتی از دیگر وزارتخانه‌ها اعمال خواهد شد.

سفیر سابق اسلام آباد در واشنگتن پیشتر اعلام کرد امتناع پاکستان از پذیرش شهروندان اخراج شده خود از آمریکا اقدام تازه‌ای نیست، اما تحریم‌های واشنگتن تنها باعث ایجاد مانع برای پاکستانی‌هایی می‌شود که قصد سفر به آمریکا را دارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تحریم ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
عمران خان تو تهران بود من حدس زدم یه خبری میشه .
آخرین اخبار