شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی گزارش داد ترکیه همه تلاش خود را بکار گرفته است تا از شدت تحریم‌های آمریکا علیه ایران بکاهد.

تلاش ترکیه برای کاهش تحریم‌های آمریکا علیه ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، آنکارا اعلام کرد تلاش می‌کند واشنگتن را متقاعد کند که اجازه ادامه خرید نفت از ایران را صادر کند بی آنکه در معرض تحریم‌ها قرار بگیرد.

ترکیه از نخستین کشور‌هایی بود که با تحریم‌های آمریکا مخالفت کرد.

هانی شوتر، گزارشگر این شبکه اعلام کرد: ترکیه همه تلاش خود را بکار گرفته است تا از تحریم‌های آمریکا علیه ایران بکاهد. پس از تصمیم آمریکا مبنی بر تمدید نکردن معافیت‌ها در زمینه خرید نفت از ایران، ترکیه در این زمینه تلاش می‌کند.

آنکارا به شدت تلاش می‌کند تا آمریکا را متقاعد کند که اجازه ادامه خرید نفت خام از ایران را برای شرکت توپراس -بزرگ‌ترین واردکننده نفت ترکیه- صادر کند تا بدون قرار گرفتن تحت تحریم آمریکا، به خرید نفت از ایران ادامه دهد.

آنکارا همواره برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران تلاش کرده است؛ به طوری که پیش از این، دادگاه آمریکا یک بانک دولتی ترکیه را به اتهام کمک به تهران برای نقض تحریم‌ها محکوم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار