پرند در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آمار بیکاری فارغ‌التحصیلان به ۳۵ درصد رسید/ ساختمان جدید دانشگاه بهشتی تعمیر شد

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی گفت: متاسفانه میزان بیکاری جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی به ۳۵ درصد رسیده است.

میزان بیکاری فارغ‌التحصیلان ۳۵ درصد است / ساختمان جدید دانشگاه بهشتی تعمیر شدکوروش پرند رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره مشکلات مهمی که جامعه دانشگاهی با آن مواجه است، اظهار کرد: در حال حاضر یکی از بزرگترین مشکلات ما بیکاری جوانان دانشجو علی الخصوص فارغ‌التحصیلان است.

وی ادامه داد: طی ۱۰ سال گذشته میزان بیکاری جوانان حدود ۱۰ درصد بوده است، اما متأسفانه در حال حاضر بیکاری آن‌ها با ۳۵ درصد رسیده است.

پرند با اشاره به ورود جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاهی به بازار کار گفت: باید با ارائه راهکارهای مناسب به سمتی حرکت کنیم که جوانان فارغ‌التحصیل بتوانند در بستر آن به بازار کار وارد شوند.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: رئیس جمهور چندین مرتبه درباره ورود جوانان فارغ‌التحصیل به بازار کار توصیه‌هایی داشتند و بر همین اساس با معاونت پژوهشی وزارت علوم و معاون توسعه و اشتغال وزارت کار و رفاه اجتماعی تفاهم‌نامه‌هایی را به امضا رساندیم.

تفاهم‌نامه‌های علمی برای ورود جوانان به بازار کار 

وی افزود: در بستر این تفاهم‌نامه‌ها جوانان دانشجو و فارغ‌التحصیلان می‌توانند به راحتی وارد بازار کار شوند.

پرند با بیان اینکه برای ایجاد مدل اشتغال چند برنامه در نظر داریم، اظهار کرد: در این برنامه‌ها سه محور در نظر گرفته شده است در محور اول توانمندسازی دانشجویان در الگوهایی خاص قرار می‌گیرد و محور دوم به فارغ‌التحصیلان توجه می‌کند و در بخش نهایی دانش‌آموزان وارد کار می‌شوند.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: به طور کلی کارآموزی، کارورزی، مهارت آموزی، نیازسنجی  شغلی و استعدادیابی مورد بحث و بررسی قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به تجهیز و تعمیر ساختمان شهید بهشتی بیان کرد: سال گذشته معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری هزینه تعمیر و تجهیز یک ساختمان به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان را تقبل کرد و پس از آن کار تعمیر ساختمان آغاز شد.

پرند یادآوری کرد: در حال حاضر حدود صد نفر در شتاب‌دهنده دانشگاه شهید بهشتی مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۱:۴۸ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
تبریک همین فرمون رو ادامه بدین
آخرین اخبار