فرمانده انتظامی استان مرکزی از افزایش ۲۳۰ درصدی کشفیات کالای قاچاق در این استان خبرداد.

افزایش ۲۳۰ درصدی کشفیات کالای قاچاق در استان مرکزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سردار کیومرث عزیزی فرمانده انتظامی استان مرکزی از افزایش ۲۳۰ درصدی کشفیات کالای قاچاق و ۷۱ درصدی مواد مخدر در نخستین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

سردار عزیزی افزود: این عملیات منجر به تشکیل ۱۹۵ پرونده در حوزه قاچاق کالا شد و ۱۵۵ نفر دستگیر و ۵۷ دستگاه وسیله نقلیه نیز از قاچاقچیان کالا توقیف شد که از تعداد پرونده‌های تشکیل شده، ۲ پرونده دارای ارزش ریالی بالای یک میلیارد ریال و ۱۹ پرونده نیز ارزشی بالغ بر یک صد میلیون ریال داشته است.

رشد ۷۱ درصدی کشفیات مواد مخدر در استان مرکزی

وی به برنامه ریزی پلیس استان در مبارزه با مواد مخدر هم اشاره کرد و با بیان رشد ۷۱ درصدی کشفیات مواد مخدر در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل اضافه کرد: در نخستین ماه سال در حدود ۷۱۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد و در عملیات‌های مبارزه با مواد مخدر یک هزار و ۷۹۱ نفر معتاد و ۲۱ قاچاقچی دستگیر شدند و ۳ باند مواد مخدر نیز منهدم شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های اجرایی پلیس در سال جاری را مبارزه با قاچاق کالا خواند و گفت: با این راهبرد، با آغاز سال جدید برنامه ریزی‌های مدونی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا اجرایی شد و در حدود ۷۸ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در استان کشف شد.

پاسخگویی مناسب به انتظارات، توقات و مطالبات بر حق جامعه  یکی از مهم‌ترین راهبرد‌های اجرایی پلیس در سال رونق تولید

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین راهبرد‌های اجرایی پلیس در سال رونق تولید برنامه ریزی ویژه در پاسخگویی مناسب به انتظارات، توقات و مطالبات بر حق جامعه و تحول سخت افزاری و نرم افزاری متناسب با تغییرات و تحولات اجتماعی است.

سردار عزیزی تصریح کرد: این مهم در قرارگاه‌های آموزشی و صیانتی فرماندهی انتظامی استان با این هدف دنبال می‌شود که پلیس استان متناسب با مقتضیات اجتماعی و با نگرش به حال و آینده برنامه‌های خود را بازتعریف و تجهیز کرده و برای آن فرصت بالندگی فراهم آورد.

وی با تاکید بر مشارکت کلیه آحاد جامعه در ارتقاء نظم و امنیت به عنوان یک تولید جمعی گفت: در بسترسازی این مهم، سامانه تلفنی ۱۱۰ برای دریافت اطلاعات و گزارش‌های مردمی و سامانه تلفنی ۱۹۷ نیز به عنوان ابزاری برای نظارت‌های مردمی بر عملکرد پلیس ایجاد شده است و شهروندان در کلیه ساعات شبانه روز می‌توانند از این سامانه‌ها برای ارتباط گیری با پلیس استفاده کنند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.