مسلمانان سریلانکا در نماز جمعه برای قربانیان حملات اخیر علیه مسیحیان این کشور دعا کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، حدود یک هفته پس از حملات صورت گرفته علیه جامعه مسیحیان سریلانکا که ۲۵۳ کشته برجای گذاشت، برگزاری مراسم یادبود برای قربانیان این حملات همچنان ادامه دارد. در شهر کاتانکودی مسلمانان هنگام برگزاری نماز جمعه یاد قربانیان این حملات را گرامی داشتند.

«زهران هاشم» که به عنوان مغز متفکر حملات سریلانکا معرفی می‌شود و یکی از عاملان حملات انتحاری روز یکشنبه گذشته، اهل این شهر بود. در ادامه تحقیقات در مورد این حملات دستگاه‌های امنیتی همچنان در جستجوی ۱۴۰ نفر دیگر هستند. نهاد‌های امنیتی در یکی از بازرسی‌های خود در شهر سامانتورای در ۳۷۰ کیلومتری شرق کلمبو -پایتخت سریلانکا- صد‌ها دینامیت، مواد ساخت بمب و پرچم داعش کشف کردند. در همین محل ویدئویی که در آن نشان می‌داد داعش مسئولیت حملات را بر عهده گرفته است، کشف شد.  

شایان ذکر است، هفته گذشته وزیر دفاع سریلانکا مدعی شد تحقیقات نشان می‌دهد انگیزه عاملان انفجار‌های این کشور که در چند کلیسا همزمان با روز عید پاک مسیحیان به وقوع پیوست، گرفتن انتقام حمله خونین به مسلمانان نیوزیلند بود. این در حالی است که «جاسیندا آردرن»، نخست‌وزیر نیوزیلند، وجود هرگونه اطلاعات در خصوص ارتباط حملات خونین سریلانکا با حملات تروریستی نیوزیلند را رد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: حمله تروریستی ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار