معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: ۸ هزار و ۵۲۳ مددجو پارسال از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.

سید علی اصغر رضایی معاون اشتغال وخودکفایی کمیته امداد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه کسب مهارت و دانش برای ایجاد اشتغال به منظورتوانمند سازی از اهداف ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به مددجویان است، گفت: ۸ هزار و ۵۲۳ مددجو پارسال از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.

وی افزود: مددجویان پس از گذراندن این دوره‌های آموزشی آمادگی لازم برای ایجاد کسب و کار را دارند.

رضایی گفت: این آموزش‌ها در سرفصل‌های مقدماتی، مهارتی و پایدار سازی با همکاری سازمان‌ها و موسسات متولی امر آموزش انجام شد و به افرادی که این دوره‌ها را گذراندند، گواهی نامه مهارت برای ورود به بازار کار اعطا شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد مازندران افزود: این آموزش‌ها در رشته‌های کشاورزی، دامپروری، بازاریابی و فروش، فناوری اطلاعات، بهداشت و سلامت، مشاغل خدماتی و صنعتی بوده است.

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد مخاطبین آموزش‌های مهارتی‌ها زنان سرپرست خانوار و دختران مددجو و ۲۵ درصد مخاطبان نیز آقایان بودند، گفت: هدف اصلی ارائه این  آموزش‌ها به مددجویان ورود به بازار کار، کسب درآمد و توانمندی اقتصادی است.

رضایی با اشاره به ارائه آموزش‌های مهارت آموزی برای مددجویان ساکن در مناطق محروم افزود: ۲۰ درصد این آموزش‌ها برای مددجویان در مناطق محروم برگزار شده است.

انتهای پیام/ م

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ۸ هزار و ۵۲۳ مددجوی مازندرانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.