در معاملات بورس فروردین ماه ۹۸ استان فارس تعداد ۶۳۹ میلیون سهم داد و ستد شد.

کرشمه ترابیان مدیر بورس منطقه‌ای استان فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: در فروردین ماه ۹۸ و طی ۱۶ روز فعالیت ۶۳۹ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۱۵۴۶ میلیارد ریال در بورس منطقه‌ای فارس مورد معامله قرار گرفت.

وی افزود: متوسط ارزش روزانه خرید و فروش سهام طی این مدت ۹۶۶۴۶ میلیون ریال بوده است.

ترابیان ادامه داد: مقایسه تعداد سهام و اوراق مشارکت معامله شده امسال نسبت به آمارمشابه سال گذشته نشان می‌دهد حجم سهام معامله شده ۵۰۶ درصد و ارزش ریالی معاملات ۲۷۲ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: بررسی ترکیب معاملات انجام شده حاکی از آن است که ۵۴ درصد ارزش معاملات مربوط به خرید سهام و ۴۶ درصد به فروش سهام اختصاص داشته است؛ که در این مدت ۴۷۴ کد سهامداری جدید ایجاد شده است.

ترابیان تصریح کرد: در حال حاضر تعداد شرکت‌های استانی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار ۲۳ شرکت است که از این میان ۵ شرکت در بازار اول، ۱۰ شرکت در بازار دوم و ۸ شرکت در فرابورس قرار دارند.

مدیر بورس منطقه‌ای فارس تصریح کرد: در یک ماهه اخیر ۲۶ شرکت کارگزاری خدمات لازم را به سهامداران و متقاضیان ارائه داده اند که سرانه معاملات هر کارگزاری طی این مدت ۵۹۴۷۴ میلیون ریال و سرانه معاملات روزانه هر کارگزار ۳۷۱۷ میلیون ریال بوده است.
انتهای پیام/م

معاملات بورس منطقه ای فارس در فروردین ماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار