مدیر تالار بورس منطقه‌ای استان فارس گفت: بیش از ۵ میلیارد و ۹۵۴ میلیون سهم در بورس استان فارس معامله شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  کرشمه ترابیان مدیر تالار بورس منطقه‌ای استان فارس با اشاره به عملکرد بورس منطقه‌ای استان فارس در سال ۹۷ تصریح کرد: در ۲۴۱ روز فعالیت ۵ میلیارد و ۹۵۴ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۲۰ میلیارد و ۵۴۳ ریال در بورس منطقه‌ای فارس مورد معامله قرار گرفت که متوسط ارزش روزانه خرید و فروش سهام در این مدت ۸۵ میلیون ۲۴۳ ریال بوده است.

ترابیان ادامه داد: مقایسه تعداد سهام و اوراق مشارکت معامله شده امسال نسبت به آمارمشابه پارسال نشان می‌دهد حجم سهام معامله شده ۱۶۵ درصد و ارزش ریالی معاملات ۱۵۴ درصد افزایش داشته است.

مدیر تالار بورس منطقه‌ای استان فارس با بیان اینکه در این بازه زمانی ۸ هزار و ۷۵۰ کد سهامداری جدید ایجاد شده است، افزود: بررسی ترکیب معاملات انجام شده نشان می‌دهد ۴۶ درصد ارزش معاملات مربوط به خرید سهام و ۵۴ درصد به فروش سهام اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تعداد شرکت‌های استانی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار ۲۳ شرکت است، که در این میان ۵ شرکت در بازار اول، ۱۰ شرکت در بازار دوم و ۸ شرکت در فرابورس قرار دارند.

ترابیان اظهار کرد: در یک ساله اخیر ۲۶ شرکت کارگزاری خدمات لازم را به سهامداران و متقاضیان ارائه داده‌اند که سرانه معاملات هر کارگزاری در این مدت ۷۹۰۱۴۱ میلیون ریال و سرانه معاملات روزانه هر کارگزار ۳۲۷۹ میلیون ریال بوده است.
انتهای پیام/ت

معامله در تالار بورس فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار