نوید ادهم گفت: با وجود درخواست‌های مکرر برای تاخیر در برگزاری کنکور کارشناسی زمان این آزمون تغییر نمی‌کند.

مشارکت قابل توجه خیرین در مدرسه‌سازی/ برگزاری کنکور کارشناسی به تعویق نمی‌افتدبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی نوید ادهم دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در برنامه پرسشگر درباره توجه به خیرین مدرسه‌ساز اظهار کرد: فعالیت خیرین مدرسه‌ساز به عنوان یک حرکت پیش‌رونده تأثیر مثبتی در جریان اجتماعی و تربیتی ما داشته است و زمینه مشارکت حداکثری خیرین برای فعالیت فراهم شده است.

وی ادامه داد: خیرین در عرصه مدرسه‌سازی به خوبی وارد شده‌اند اما باید در نگهداری و اداره مدرسه هم این ظرفیت مشارکت مورد توجه قرار گیرد که اکنون این موضوع چندان مورد توجه نیست و از خیرین درخواست داریم تا در زمینه مدیریت و ارتقای کیفیت مدرسه‌ها هم وارد شوند.
نوید ادهم اظهار کرد: گزارش‌ها از مدارس هیأت امنایی نشان می‌دهد که خیرین در این مدارس نقش مؤثری داشته اند و در حوزه نرم‌افزاری و کیفیت بخشی وارد عمل شده‌اند.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش درباره تأثیر بانوان خیر مدرسه‌ساز گفت: از نظر قانونی تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد بنابراین منع قانونی برای حضور خانم‌ها نداریم و طی سال‌های اخیر هم خانم‌ها نشان‌دادند که نقش مؤثری در این حوزه داشتند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره زمان برگزاری کنکور سراسری و تأخیر در برگزاری آن گفت: شورای سنجش و تربیت در این مورد تصمیم‌گیری می‌کند و با وجود اینکه درخواست‌های متعددی در این زمینه داشتیم اما زمان کنکور تغییر نمی‌کند.

کمبود توجه به بانوان خیر مدرسه‌سازی

در ادامه خدیجه نیزاری مسئول شورای بانوان خیر مدرسه‌ساز درباره مدرسه‌سازی اظهار کرد: به بانوان خیر مدرسه‌ساز در حوزه ستادی توجه کمتری شده است و این در حالی است که برخی از بانوان خیر به اندازه مردان در عرصه مدرسه‌سازی فعالیت کرده‌اند.

نیزاری بیان کرد: گاهی برخی افراد برای ورود به عرصه مدرسه‌سازی متعهد می‌شوند تا بخشی از هزینه‌ را متقبل شوند و به اندازه توانایی خود در این امر شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار