قائم مقام وزیر آموزش و پرورش گفت: اختلاس پنج میلیارد تومانی در آموزش و پرورش زاهدان از سوی نهاد‌های مربوطه در حال بررسی است.

ماجرای اختلاس پنج میلیارد تومانی در آموزش و پرورش/ دستگاه قضا اتهامات را بررسی می‌کندامیرعلی نعمت الهی قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ماجرای اختلاس پنج میلیارد تومانی در یکی از ادارات آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهار کرد: براساس گزارش‌های دریافتی در آموزش و پرورش منطقه راسک از توابع شهرستان سرباز رئیس مستعفی آموزش و پرورش براساس مستندات موجود  جابجایی در بودجه مربوط به آموزش و پرورش داشته است.

وی ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام شده این مدیر مستعفی و سه نفر از کارکنان آموزش و پرورش منطقه راسک به اتهام اختلاس تحت نظر دستگاه قضایی و مراجع نظارتی هستند.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش ضمن تشکر از دستگاه قضایی و مراجع نظارتی برای شفاف‌سازی در این ماجرا گفت: هنوز جزئیات دقیق این ماجرا مشخص نیست و مراجع مربوطه در حال تحقیق و بررسی هستند که بعد از اتمام این مراحل دستگاه قضا یا آموزش و پرورش اطلاع رسانی کامل در این زمینه خواهد داشت.

نعمت الهی تصریح کرد: اکنون عدد مطرح شده در این ماجرا و اتهام وارده در حال بررسی است و هنوز هیچ قطعیتی وجود ندارد و تا زمانی که دادگاه حکم صادر نکند نمی‌توان نظر قطعی داد، این فرآیند صدور حکم  مستلزم طی شدن مراحل قانونی است.

اختلاف حساب موجود از حقوق فرهنگیان نبوده است

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: مبالغ جابه‌جا شده در این ماجرا از حقوق همکاران یا ردیف‌های محرومیت زدایی نبوده است.

وی اظهار کرد: آموزش و پرورش حسب دستور وزیر در مبارزه با فساد، اختلاس و ارتشا پیشقدم است و خود را مکلف به اجرای قانون می‌داند بنابراین از اقدامات شفاف گرایانه این چنینی استقبال می‌کند و نهایت همکاری با دستگاه‌های نظارتی را خواهد داشت.

نعمت الهی با اشاره به تعیین سرپرست جدید برای آموزش و پرورش راسک بیان کرد:  پیش از این هم تأخیر در انتخاب سرپرست به دلیل تغییرات در اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان بود که انتخاب مدیرکل در اولویت قرار داشت و پس از آن قصد داشتیم تا درباره رئیس این منطقه تصمیم گیری کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.