رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور درباره تعیین استاندار‌های فضا‌های آموزشی مدارس غیردولتی توضیح داد.

استاندارهای فضای آموزشی در مدارس غیردولتی رعایت می‌شود؟مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره توجه به استاندارسازی مدارس غیردولتی و نظارت بر فضای آموزشی این مدارس اظهار کرد: هرگز از استحکام بنا چشم‌پوشی نمی‌کنیم و اگر ساختمانی استحکام نداشته باشد یا سیستم گرمایشی و سرمایشی غیراستاندارد باشد، گواهی تائیدیه صادر نمی‌شود البته گاهی اشکالاتی در مدارس غیردولتی داریم که به موسس برای رفع آن اشکال فرصت می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه نگاه ما به مدارس غیردولتی کمک به دولت است، گفت: در عین حال که چنین نگاهی داریم توجه به استحکام و ایمنی برای ما جدی است، اما به این مدارس کمک می‌کنیم.

رخشانی‌مهر درباره ظرفیت پذیرش دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی بیش از ظرفیت استاندارد کلاس‌های درس بیان کرد: سعی می‌کنیم بیش‌از ظرفیت در نظر گرفته به این مدارس ظرفیتی داده نشود در واقع با توجه به نقشی که برای مدارس غیردولتی قائل هستیم  نهایت تلاش بر این است که ایمنی دانش آموزان را حفظ کنیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تاکید کرد: هر مدرسه‌ای که حداقل‌های ایمنی و استاندارد را داشته باشد گواهی تائیدیه دریافت می‌کند و در غیر این صورت آن را نمی‌پذیریم که در این مورد حتی اختلاف نظر‌هایی داریم و گاهی انتظار دارند تا از ضوابط کوتاه بیاییم.

اما و اگر استاندارسازی مدارس غیردولتی

رخشانی‌مهر درباره استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس در کشور با توجه به بروز حوادثی همچون آتش‌سوزی مدرسه غیردولتی در زاهدان اظهار کرد: سازمان نوسازی وظیفه استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس دولتی را بر عهده دارد و در مدارس غیردولتی موسس باید استاندارد‌های لازم برای تعیین محل مدرسه و تجهیزات گرمایشی استاندارد اقدام کند.

وی ادامه داد: وظیفه سازمان نوسازی در قبال مدارس غیردولتی آنطور که در آیین نامه استقرار تعریف شده است مربوط به شروع کار مدرسه می‌شود یعنی سازمان نوسازی مدارس فقط باید مجوز استحکام بنا و استانداردسازی سیستم گرمایشی را تایید کند.

رخشانی‌مهر افزود: در طول دوره بهره‌برداری هم حتی نظارت بر عهده سازمان نوسازی مدارس نیست و سازمان مدارس غیردولتی باید با ابزار‌های نظارتی موجود آن را کنترل کند.

در حادثه مدرسه زاهدان مورد اتهام قرار گرفتیم

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به حادثه مدرسه غیردولتی زاهدان تاکید کرد: در این مدرسه حتی به ما برای شروع کار مدرسه در محلی جدید برای اخذ گواهی مراجعه نشده بود بنابراین سازمان نوسازی مدارس هیچ گواهی مبنی بر استحکام بنای مدرسه حادثه دیده صادر نکرد.

وی ادامه داد: در حادثه زاهدان، مسئول صدور گواهی استحکام بنا بودیم، اما به ما مراجعه نشده بود یا اینکه سازمان گواهی نداده بود، اما مورد اتهام قرار گرفتیم مثل آنکه در یک حادثه تصادف رانندگی فردی بدون گواهینامه پشت ماشین نشسته باشد و به راهنمایی و رانندگی ایراد بگیریم یا کسی با خودروی بدون بیمه رانندگی کند و به بیمه اعتراض کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
حقیقتا مدارس دولتی هم خیلیاش ایمنی نداره..مسئولین به فکر باشین.مخصوصا تو مناطق محروم .کاشکی جناب وزیر نمایند ه ای مورد اعتماد به هر استان آن هم تو قسمت های محروم میفرستاد .تا همه چی روشن بشه ...در آمد ها کجا میره که به مدارس رسیدگی نمیشه...