سالن‌های نمایشگاه کتاب مملو از جمعیت است و شاهد جوانانی هستیم که با ایده‌های خود سعی در گسترش دایره کتابخوان‌ها دارند.

نمایشگاه کتاب فرصتی برای جوانان خلاقبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، سالن‌های نمایشگاه کتاب مملو از جمعیت است و در این میان افراد کتاب دوستی هم حضور دارند که برنامه‌های خاصی برای علاقه‌مند به این حوزه ساختند. وقتی در سالن‌های نمایشگاه قدم می‌زنید افرادی را با ایده‌های مختلف می‌بینید که سعی در جلب توجه و البته کتابخوان کردن افراد دارند.

قسمت کوله‌گرد‌های انتشارات سوره مهر، افرادی مانند آدم آهنی و با نوشته‌های روی لباس خود مردم را به بخش کوله‌گرد‌ها دعوت می‌کردند. در این بخش برنامه‌های مختلفی برای افراد کتابخوان در نظر گرفته بودند از جمله آن‌ها اختصاص ساعتی مشخص در روز برای جوان‌ها بود تا کتاب‌هایی را که خوانده‌اند معرفی و اطلاعاتی از آن را در اختیار سایرین قرار دهند تا به این صورت فرهنگ کتاب‌خوانی رواج بیشتری داشته باید.

در سویی دیگر باشگاه هواداران کتابخوانی برپاست که افراد بسیاری برای پیوستن به این باشگاه مراجعه کرده تا بتوانند در زمینه کتاب و کتابخوانی در هرجای ایران فعالیت داشته باشند. مسئول غرفه باشگاه هواداران کتابخوانی در خصوص فعالیت‌های این باشگاه در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در سطح شهر شاهد باشگاه‌های ورزشی برای سلامت جسم بودیم، ولی باشگاهی برای کتابخوانی که غذای روح را تغذیه می‌کند، وجود ندارد. از همین رو باشگاه هواداران کتابخوانی را راه اندازی کردیم. درواقع این کار کاملا خودجوش و مردمی و با دست جوانانی که دغدغه فرهنگی داشتند، انجام شده است.

وی  ادامه داد: در این باشگاه ما کتاب‌های خوب را معرفی و تبلیغ می‌کنیم و شنبه‌ها در ۴ حوزه معرفی کتاب داریم، همچنین سه‌شنبه‌ها را به کتاب‌گرافی اختصاص داده‌ایم. البته تمام فعالیت‌ها ما در باشگاه کتابخوانی به صورت مجازی بوده و درنظر داریم کار‌هایی که به کتاب خوانی مربوط است را روز به روز گسترش دهیم. به نمایشگاه کتاب آمدیم تا با مردم ارتباط نزدیک‌تر و دایره هواداران باشگاه کتابخوانی را گسترش دهیم

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار