نماینده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان گفت: راه حل مشکلات کشور حضور جوانان متعهد در گام دوم انقلاب است.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سجاد اسدی، نماینده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در پیش خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: این روز‌ها هموطنان ما در استان‌های لرستان، خوزستان، گلستان و ... با طبعات سیل ویرانگر دست و پنجه نرم می‌کنند و این حادثه ناگوار در ابتدای سال ۹۸ بود که اکنون  اکثر مردم کشور، مسئولان، نخبگان و دانشگاهیان از طبعات این سیل ویرانگر صحبت می‌کنند.

این فعال دانشجویی ادامه داد: در حقیقت سیلاب یک حادثه طبیعی نبود، بلکه بهانه‌ای برای ارزیابی اوضاع کشور و مدیریت اجرایی حاکم بر دولت بود. آثار و خرابی‌های سیل برای همه مردم روشن است. دام‌های طیور تلف شده آسیب‌های روحی و روانی و جان باختن مردم را در برداشته است.

اسدی خاطرنشان کرد: مردم گا‌ها با دیدن این آسیب‌ها از خود سوال می‌کنند، مسئولیت جلوگیری از این خسارت‌ها و پیشگیری از آن با چه کسی است و پاسخ روشن است؛ لذا در این راستا عملکرد قوای سه گانه و دولت را بررسی می‌کنیم.

وی با اشاره به وظیفه دولت در پیشگیری از حوادث ناگوار تصرحی کرد:  واقعا دستاورد دولت محترم به جز بازی‌های سیاسی فریبانه چه بوده است، سیاستمدارانی که بلایای طبیعی و غیر طبیعی را برای تخریب رقبای سیاسی خود چماق می‌کنند، اما در مقام یک مسئول رودخانه را اتوبان می‌کنند.

اسدی تصریح کرد: مسئولان به نام دریاچه ارومیه بودجه‌های میلیاردی می‌گیرند، اما با آن لوازم اداری تهیه می‌کنند و سالن کنفرانس می‌سازند تا در نهایت بارش باران دریاچه را احیا کند، وقتی عرصه مدیریت میدان سهم خواهی احزاب باشد نتیجه‌اش همین است.

وی ادامه داد: در بحران اخیر سد سازی در مهار سیلاب‌ها و مدیریت ذخایر آب بر همگان روشن شد، فعالیت‌های عمرانی دولت در سال‌های اخیر با کاهش قابل توجهی همراه بوده است، سد‌های که مانع از تشدید بحران شدند شاید هیچ ارتباطی با دولت فعلی نداشته باشد، اینجاست که ادعا می‌کنیم دولت برای پیشگیری برنامه جدی نداشته است.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: البته این تنبلی و کمکاری موضوع جدیدی نیست و فقط منحصر به حوزه سد سازی هم نیست به عنوان مثال هر روز تعداد بیشتری از مردم جان خود را در جاده‌ها از دست می‌دهند که قطعا یکی از دلایل آن کاهش توسعه جاده‌های ایمن و جدیدی است و در این میان نباید از انفعال سوال برانگیز نمایندگان مجلس غافل شد.

وی ادامه داد: پرسشی که مطرح می‌شود آن است که مجلس شورای اسلامی تاکنون برای پیشگیری از حوادث ناگوار چه کرده است و اگر شرایط سیاسی مجلس و زد و بند‌های سیاسی تعلیل داه شود و یا قدرت طلبی نمایندگان را به رانت خواری و تامین منافع شخصی و گروهی سوق دهد قطعا نظارت بر اجرای طرح‌های آبخیزداری برای نمایندگان مهم نخواهد بود.

اسدی خاطرنشان کرد:  سازمان بازرسی کل کشور باید پاسخگو باشد که چگونه با وجود ده‌ها هزار بازرس گاهی شاهد پدیده‌های شگفت انگیز هستیم و چگونه مدیران بدون هیچ مانعی به جنگ با طبیعت می‌روند در این میان اقدامتی مانند بهداشت و درمان فناوری اطلاعات و ... زمینه کاهش آسیب‌ها را به دنبال داشته است.

وی با اشاره به مدیریت بحران و امداد و نجات به عنوان دومین وظیفه اصلی مسئولان خاطرنشان کرد: حضور میدانی مسئولان علاوه بر اینکه خسارت‌ها را کاهش می‌دهد، بلکه موجبات دلگرمی را هم فراهم می‌کند، اما  جای بسی تعجب است که پس از وقوع سیل گلستان بسیاری از مدیران و مسئولان دولتی در قشم و یا خارج از ایران حضور داشتند.

وی ادامه داد: این واقعیت زمانی آزار دهنده‌تر می‌شود که والاترین مقام اجرایی کشور پس از حدود یک هفته غیبت تمام دستگاه‌ها را به باد انتقاد می‌گیرد و با وجود این واقعیات تلخ نباید حضور هزاران مسئولین و استانداران را از یاد برد و همچنین عملکرد سازمان مدیریت بحران نیازمند بررسی جدی است و این سازمان باید پاسخگوی عملکرد ضعیف خود باشد.

این فعال دانشجویی بر ضرورت  جبران خسارت‌ها در اولین فرصت تاکید کرد و گفت: دولت باید به وعده‌های خود که جهت پیشگیری حوادث عمل کند و و نباید اجازه داد به فراموشی سپرده شود، سیل در حالی به برخی از زیرساخت‌ها آسبیب وارد کرد که برخی از خسارت‌های سیل سال ۹۵ هنوز پرداخت نشده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این دولت اصرار دارد که از منابع صندوق توسعه ملی به این منظور بهره برداری کند لذا انتظار داریم علاوه بر ابراز همدردی اقدام عملی انجام شود. قوه قضاییه و مجلس باید نظارت خود را بر انجام اقدامات دستگاه‌ها به خوبی ایفا کند و از هر گونه انحراف در منابع در پرداخت خسارت‌ها جلوگیری کند.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: سیل با وجود تمام سختی‌ها بعضی واقعیت‌ها را به ما نشان داد یکی از آن‌ها همبستگی و مشارکت داوطلبانه به سیل زدگان است که این واقعیت جامعه ماست و نیروی عظیم مردمی همان‌هایی بودند که از دل بحرانی به نام جنگ حماسه دفاع مقدس را ساختند.

وی ادامه داد: بحران سیل می‌توانست به ظرفیت‌های اجتماعی نظام ضربه وارد کند، اما به مدد همین جوانان انقلابی فرصتی برای اثبات صداقت انقلاب را در پی داشت.

این فعال دانشجویی  خاطرنشان کرد: جلوگیری از ورود کمک‌های بشردوستانه به کشورمان، تحریم‌های نفتی و در روزهای اخیر عدم تمدید معافیت‌های نفتی نمونه دیگر از واقعیت خدشه ناپذیر آمریکاست که با تلاش دوچندان ملت اگرچه به کشورمان آسیبی نخواهد زد، اما خط بطلانی بر خوش خیالان ساده انگار وابستگان به غرب و آمریکا خواهد بود.

وی با طرح پرسشی مبنی بر اینکه آیا  سیل تحریم‌ها، سیل مشکلات اقتصادی، سیل بیکاری، آسیب‌های اجتماعی و سیل بی تدبیری‌ها و سوء مدیریت‌ها با تکیه بر توان جوانان مومن انقلابی قابل مدیریت نیست، خاطرنشان کرد: با این حال به جمهوری اسلامی فرصت حداکثری استفاده از ظرفیت عظیم جوانان انقلابی داده نشده است و با حلقه بسته مدیرانی روبه رو هستیم که شاخصه اصلی آنان تنبلی، بی تحرکی، اشرافیت و دلبستگی به غرب و توافق با کدخداست.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: راه حل مشکلات کشور در حوزه‌‌های مختلف با القاء  وجود بن بست و دل بستن به توافق با غرب نیست بلکه با ایجاد بستر مناسب برای حضور جوانان متعهد در عرصه‌های مدیریتی کشور در گام دوم انقلاب است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار