امام جمعه اراک گفت: کمک‌ها به مردم سیل زده نماد همبستگی بود.

کمک‌ها به مردم سیل زده نماد همبستگی بود/همه ما باید در میدان کار از تلاش و فعالیت دریغ نکنیمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی امام جمعه اراک و نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی در خطبه‌های امروز نماز عبادی سیاسی نماز جمعه در مصلی بیت المقدس اراک گفت: از سراسر کشور مردم و مسئولان با هم با همبستگی به مردم سیل زده کمک کردند و این کمک‌ها نماد همبستگی مردم ایران شدو تلفات سیل حداقل تلفات بود.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی افزود: برخی از استان‌ها ازجمله استان مرکزی گر چه خود درگیر سیل بودند، اما به استان‌های سیل‌زده کمک کردند و اگر این جلوه همبستگی در همه کار‌ها درایران و جهان اتفاق بیفتد همه همسو و هم‌جهت به داد هم می‌رسند و زمینه‌های ظلم و طغیان و جنایت و فساد از بین می‌رود.

همه ما باید در میدان کار از تلاش و فعالیت دریغ نکنیم

وی اضافه کرد: نیروی کار وکارگر بزرگترین سرمایه یک ملت است و امروز که دشمنان دنبال توطئه اقتصادی هستند همه ما باید در میدان کار از تلاش و فعالیت دریغ نکنیم، ما چیزی از اروپا کم نداریم و باید با تخصص و طراحی و مشاوره ساخت و ساز‌ها و تولید بهینه و با کیفیت کشور را بی‌نیاز کنیم و موجب افزایش صادرات شویم و نیاز‌های داخلی را تامین کنیم.

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: از ارتباط با همسایگان، عراق، سوریه، لبنان، ترکیه، افغانستان و پاکستان باید استفاده کنیم و بتوانیم بازار‌های منطقه را با تولیدات خودمان اشاع کنیم و ما می‌توانیم تولیدات صنعتی کشاورزی و خدمات مشاوره‌ای و صادرات خدمات همه را با کمترین هزینه انجام دهیم و سرمایه باید صرف تولید شود نه صرف و مصرف زدگی کالای بنجل شود.

نقش کارگر در کشور نقش بی بدیل و ارزشمندی است

وی بیان کرد: نقش کارگر در کشور نقش بی بدیل و ارزشمندی است و اسلام و امام و خداوند کارگر را سفارش کرده‌اند و پیامبر دست کارگر را می‌بوسد و کارگری خیلی افتخار دارد و یکی از جهاد‌ها جهاد اقتصادی و تولیدی کارگری اقتصاد است و تولید و ایجاد اشتغال عبادت است.

امام جمعه اراک با اشاره به برداشتن معافیت برخی کشور‌ها از تحریم نفت ایران گفت: کشور‌هایی که آمریکا معافیت آن‌ها را برداشت ۸ کشور بودند و ما نفت خودمان را به فرموده رهبری خواهیم فروخت و آمریکا هیچ غلطی نمی‌توانند بکند و با صادرات غیر نفتی و برنامه‌ریزی جدی رشد سالانه ۸ درصد تولید ناخالص ملی ما ظرف ۱۶ الی ۲۰ سال می‌تواند ۴ برابر می‌شود و می‌توانیم چاه‌های نفت را ببندیم.

وی اظهار کرد: استان مرکزی چه در بخش کشاورزی و چه در بخش صنعتی استان کارگری و دارای بیش از ۲هزارو ۸۰۰ واحد صنعتی است و همه باید همت کنیم مسیر‌ها و تصمیم گیری‌های اشتباه را اصلاح کنیم و اگر در بخش خصوصی سازی مسیر اشتباه رفته ایم را اصلاح کنیم.

انشالله با لباس تقوا وارد ماه مبارک رمضان شویم

آیت الله دری نجف آبادی افزود: انشالله با لباس تقوا وارد ماه مبارک رمضان شویم، دهه کرامت مساجد از امروز شروع می‌شود و امیدواریم آمادگی لازم را برای دهه آخر ماه رمضان و ورود به شهر ضیافت آمادگی لازم را پیدا کنند و همه این‌ها وجود مساجد شکل گرفته و مساجد بودند که به صورت پایگاه عمل کردند در استان مرکزی نزدیک به ۴۰۰ مسجد داریم و امروز بزرگترین پشتوانه ملت ما مساجد است و نماز جمعه خیمه اصلی مساجد است، باید قدر مساجد رابدانیم و در ماه رمضان نماز جماعت و قرائت قرآن در مساجد برگزار شود.

تبریک هفته معلم تبریک انتصاب سردار سلامی و به فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تشکر از زحمات سردار سرلشکر جعفری در طول مسئولیتشان، شکست حمله آمریکایی‌ها به طبس و شهادت شیعیان در عربستان هم درخطبه‌های نماز جمعه اراک مطرح شد.

انتهای پیام/ ج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.