در یکی از باورنکردنی‌ترین طرح‌های فضایی افراد می‌توانند خاکسترحیوان خانگی یا اقوام خود را به فضا بفرستند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، یک شرکت سازنده موشک و ماهواره‌های فضایی به نام Celestis در نظر دارد در طرحی عجیب خاکستر حیوانات خانگی را به فضای اطراف کره زمین انتقال دهد.
 
هزینه این کار بسیاربالاست و خاکستر حیوان که از سوی صاحبش به شرکت تحویل داده می‌شود درون کپسولی ویژه قرار می‌گیرد و با موشک به فضا ارسال می‌شود. کپسول کوچک که ابعادی برابر با یک میوه پرتقال دارد پس از مدتی وارد جو کره زمین می‌شود و در اثر برخورد با حرارت می‌سوزد و نابود می‌شود و حالتی مانند سقوط یک شهاب سنگ در آسمان ایجاد می‌کند.
 

شرکت Celestis خدمات خود را از سال ۲۰۱۴ شروع و تاکنون خاکستر ۲ سگ را به فضا ارسال کرده است؛ اکنون در جدیدترین طرح، صاحب یک گربه به نام پیکاچو می‌خواهد خاکستر حیوان خانگی خود رابه فضا انتقال دهد.
 
مقام‌های شرکت Celestis برای انتقال کپسول حاوی خاکستر حیوان‌های خانگی به فضا از صاحبان آن‌ها مبلغی بسیار زیاد درحدود ۲۵۰۰ دلار دریافت می‌کنند و درانت‌ها کپسول حاوی خاکستر حیوان خانگی در اثر نیروی جاذبه وارد جو کره زمین شده و در آن‌ها نابود می‌شود.
 

این شرکت اعلام کرده است با افزایش قیمت و پرداخت ۱۰۰۰۰ دلار صاحبان حیوان‌های خانگی می‌توانند خاکستر حیوان خانگی مورد علاقه خود را به کره ماه یا فضای بسیارعمیق که تاکنون هیچ انسانی به آن پای نگذاشته است، بفرستند.
 

این اولین باراست که خاکستریک گربه به فضا منتقل می‌شود، شرکت Celestis درسال ۱۹۹۸ با استفاده از ماهواره Prospector خاکستر یک منجم به نام Eugene Shoemaker را به مدار کره ماه ارسال کرده است.
 

شرکت Celestis این طرح را برای انسان‌ها نیز مطرح کرده است و افراد می‌توانند خاکستر فرد متوفی را به فضا انتقال دهند.
 
اولین گربه‌ای که به فضا سفر کرده فیلیسیته Felicette، گربه‌ای فرانسوی بوده که برای بررسی اثر‌های زندگی درفضا بر روی جانداران درسال ۱۹۶۳ به فضا ارسال شد.
 
 
این گربه در اولین ماموریت به سلامت به زمین بازگشت، اما درماموریت دوم خود به دلیل انفجار کپسول فضایی کشته شد.
منبع: space
انتهای پیام/
 
ارسال خاکستر حیوانات خانگی به فضای عمیق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.