همایش ملی نظریه علم اسلامی و کاربست آن در نظام آموزش و پرورش در قم برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ،آیت الله جوادی آملی استاد برجسته حوزه روز پنجشنبه در پیامی به همایش ملی نظریه علم اسلامی و کاربست آن در نظام آموزش و پرورش که در سالن همایش‌های غدیر قم برگزار شد،قدم برداشتن در مسیر شناخت موانع گسترش علوم اسلامی و رفع خلاء‌های دینی را اقدامی ارزشمند و قابل توجه دانست و گفت: باید قدردان اندیشمندان و نظریه پردازانی بود که در این راستا طرح موضوع می‌کنند و با مطالعه دقیق و عمیق علوم اسلامی در ایجاد یک تئوری جدید قلم می‌زنند.

 علیپور دبیر همایش نظریه علم اسلامی هدف از برگزاری این همایش را ارائه الگو‌های عینی برای اسلامی سازی متون درسی و نظام آموزشی کشور دانست و افزود: ۷۰ مقاله در چهار موضوع نظریه‌های علم دینی و نظریه‌های علم دینی، نظریه علم دینی آیت الله جوادی آملی، نظریه‌های تربیتی، و علم دینی و نظریه‌های برنامه ریزی به دبیرخانه همایش ارسال شده است.

وی افزود: از میان مقالات ارسالی در نهایت ۵۰ مقاله شایسته تجلیل شناخته شد که در قالب نشست‌های تخصصی و میزگرد ارائه می‌شود.

آیت الله اعرافی مدیرحوزه‌های علمیه سراسر کشور در این همایش، تحقق سند تحول آموزش و پرورش و تحقق تعلیم و تربیت همسو با علم اسلامی را نیازمند ایده پردازی محققان و متخصصان علوم دینی دانست و بر ضرورت استفاده از توان متخصصان و اندیشمندان در پیشبرد اهداف همایش نظریه علم اسلامی و کاربست آن در نظام آموزش و پرورش تاکید کرد.

رونمایی از ۱۳ عنوان کتاب در حوزه علم دینی ازجمله بازخورد‌های نظریه علم دینی آیت الله جوادی آملی، رویکرد فرهنگی تربیتی در یادگیری، بیست گفتار درباره فلسفه و فقه علوم اجتماعی و کتاب معنا و معیار علم دینی از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

۷۰ مقاله ارسالی به این همایش امسال در قالب دو جلد کتاب منتشر می‌شود.

انتهای پیام/ش

همایش ملی نظریه علم اسلامی در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار