مدیرکل ورزش و جوانان همدان گفت: سرانه ورزشی هر شهروند همدانی ۷۲ سانتی مترمربع است.

افزایش سرانه ورزشی شهروندان همدانیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محسن جهانشیر مدیرکل ورزش و جوانان همدان در نشست مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان با سازمان‌های مردم نهاد و هیات‌های ورزشی استان همدان گفت: سرانه ورزشی هر شهروند همدانی قبل از انقلاب ۶.۸۱ سانتی متر بود که با افزایش فضا‌های ورزشی در ۴۰ سال اخیر امروز سهم هر شهروند همدانی از سرانه‌های ورزشی به ۷۲ سانتی متر رسیده است.

وی با اشاره به عملکرد ورزش استان در مسابقات بین المللی گفت:در این رقابت‌ها ۱۲ ورزشکار داشتیم که موفق به کسب ۱۲ نشان رنگارنگ شدند.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان ادامه داد: همچنین ۱۰۶ ورزشکار همدانی سال گذشته عضو تیم ملی شدند و یکصد میزبانی کشوری و ۶ میزبانی بین المللی را داشتیم.

جهانشیر با اشاره به وضعیت مطلوب فعالیت سازمان‌های مردم نهاد زیر پوشش این دستگاه اجرایی گفت: سمن‌های این استان اواخر سال قبل وارد باشگاه ۱۰۰ تایی‌ها شدند و اکنون ۱۰۷ سازمان مردم نهاد در سطح استان فعالیت دارند.

وی بیان کرد: تامین اعتبار برای ساخت فضای خانه جوان و دفتر مشترک هیات‌های ورزشی استان و نیز افزایش اعتبار بخش جوانان از نیاز‌های دستگاه ورزش به ویژه در امور جوانان است.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان با اشاره به فعالیت ۸۶ هزار و ۵۰۰ ورزشکار بیمه شده گفت: این تعداد پنج درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند و زیر پوشش ۴۷ هیات استانی و ۳۲۹ هیات شهرستانی فعالیت می‌کنند.

جهانشیر ادامه داد: برخورداری از ۱۰۱ تیم در لیگ‌های کشوری نیز از دستاورد‌های ورزش استان در سال گذشته بود.

وی با اشاره به وضعیت طرح‌های عمرانی ورزشی همدان گفت: امسال ۲۰ طرح ورزشی در نقاط مختلف استان بهره برداری می‌شود.

جهانشیر افزود: برخی از طرح‌های ورزشی استان همدان مربوط به ۲۰ سال گذشته است که برای بهره برداری از آنان کم کاری شده بود و انتظار داریم با حمایت وزارت ورزش و مسئولان اجرایی استان بتوانیم طرح‌های باقی مانده را تکمیل و به بهره برداریبرسانیم.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان بیان کرد: همزمان با بهره برداری از این طرح‌های ورزشی، جمعیت ورزشکاران سازمان یافته این استان در سال جاری به یکصد هزار تن خواهد رسید.

جهانشیر در پایان گفت: هدف ما حضوری موفق در رقابت‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۲ است تا بتوانیم حداکثر ورزشکار را با خوش رنگ‌ترین مدال‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام/د.ا

کسب مدال های رنگارنگ ورزشکاران همدانی در میادین بین المللی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.