مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری بر لزوم مدیریت چرای دام در مراتع برای جلوگیری از بروز احتمالی هرگونه حوادث غیر مترقبه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری به اهمیت حفظ پوشش گیاهی مراتع اشاره کرد و گفت: فراهم کردن زمینه و بستر مناسب جهت تجدید حیات طبیعی گیاهان مرتعی  در حفظ خاک، آب ، توسعه اقتصادی و اجتماعی  استان موثر است.
 
وی به نزدیک شدن  فصل کوچ  در استان اشاره کرد و افزود: از ورود زودهنگام احشام و دام مازاد بر پروانه چرا و طرح مرتعداری و دامداران فاقد پروانه چرا به مراتع میان بند و ییلاقی استان جلوگیری می‌شود.

موسوی افزود: با متخلفان طبق قوانین و دستور العمل‌های سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری برخورد خواهد شد و پروانه چرا و حقوق بهره برداری و طرح مرتعداری آنان باطل می‌شود.

وی گفت: برای حفظ و حراست مطلوب تر عرصه‌های ملی و مراتع توام با سرعت عمل، کد امداد جنگل و مرتع به شماره ۱۵۰۴ و تلفن مستقیم یگان حفاظت ادراه کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران –ساری به شماره ۳۳۳۴۴۵۷۴-۰۱۱ به صورت شبانه روزی در خدمت عموم مردم است.
انتهای پیام/س
 


لزوم خودداری از ورود زودهنگام به مراتع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.