شورای اسلامی شهر آبپخش در راستای اعتلای شاخصه‌های سلامت شهروندان، کیسه‌های نایلونی را حذف و کیسه‌های پارچه‌ای را جایگزین کرد.

عرضه کیسه‌های پلاستیکی در نانوایی‌های شهر آبپخش ممنوع شدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از  بوشهر،  رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان در مراسم نمادینی با حضور در نانوایی‌های شهر آبپخش، ضمن توزیع کیسه پارچه‌ای به مشتریان نانوایی، با اشاره به اثرات سوء محیط زیستی و بهداشتی عرضه نان تازه در کیسه‌های پلاستیکی گفت: این کیسه‌ها، مواد شیمیایی هستند که وقتی به جسم داغ برخورد می‌کنند تمام مولکول‌هایی که به صورت اتم‌ها در کنار هم قرارگرفته‌اند در کوتاه‌ترین زمان ممکن آزاد و وارد نان می‌شوند.

ماریا خویش دوست افزود: استفاده از این نان باعث بدخیمی‌ها و عوارض گوارشی می‌شود و به‌مرور زمان ممکن است سبب ابتلا ما به انواع سرطان‌ها به ویژه سرطان دستگاه گوارش شوند.

وی تصریح کرد: شورای اسلامی شهر آبپخش و همکاری کمیسیون‌های محیط‌زیست این شهر، برای استفاده کمتر از کیسه‌های پلاستیکی و آموزش روش‌های جایگزین برای آن‌ها مانند سبد‌های خرید یا کیسه‌های پارچه‌ای، می‌توانند به مصرف کمتر این مواد کمک کرده و فرهنگ‌سازی کند.

رییس اداره محیط‌زیست شهرستان دشتستان نیز در جمع شهروندان آبپخشی بر حذف کیسه‌های پلاستیکی از سبد مصرف مردم تأکید کرد و گفت: ارائه الگوی مناسب برای جایگزینی مصرف پلاستیک برای خانوار‌ها ضروری است.

مهندس پور سالم افزود: موضوع مهم در بحث کیسه‌های پلاستیکی اثرات منفی بر ترکیب شیمیایی مواد غذایی و محصولات است و وقتی نان داغ یا غذا‌های مصرفی را داخل کیسه‌ها می‌گذاریم عوامل شیمیایی روی این مواد تأثیر می‌گذارند که بار‌ها توسط مسئولین بهداشت و درمان توضیح داده‌شده که استفاده از این پلاستیک‌ها و ظروف یک‌بار مصرف برای نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های داغ مناسب نیست و تأثیر منفی بر سلامت انسان دارد.

رییس شورای اسلامی شهر آب پخش نیز در این مراسم بیان کرد: کمیسیون محیط‌زیست، گردشگری و جذب سرمایه و کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و بانوان شورای اسلامی شهر آب پخش بعد از تشکیل جلسات مشورتی در حرکتی میدانی به سمت حذف کیسه پلاستیکی و جایگزین نمودن کیسه‌های پارچه‌ای در نانوایی‌ها رفتند.

فرخ عباسی افزود: این دو کمیسیون با محوریت و موضوع سلامت مردم در حرکتی بی‌نظیر امروز با مسؤولین محترم بخش و شهرستان به مناسبت هفته سلامت همراه شدند و در سه نانوایی شهر حضور یافتند و کیسه‌های پلاستیکی را تقدیم همشهریان نمودند.

همزمان با دومین روز از هفته سلامت و روز زمین پاک، شورای اسلامی شهر آبپخش با همکاری شبکه بهداشت و درمان دشتستان و اداره محیط‌زیست شهرستان، اقدام به جمع‌آوری کیسه‌های پلاستیکی از سطح نانوایی‌ها و جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای کرده است.

انتهای پیام/ م

کیسه‌های نایلونی حذف و کیسه‌های پارچه‌ای جایگزین آن در آبپخش شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.