مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: باهدف بسترسازی برای اشتغال پایدار مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان بیش از ۴۰ میلیارد ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی از محل منابع داخلی این نهاد و منابع بانکی پرداخت‌شده است.

پرداخت  دو میلیون و۴۰۲ فقره وام اشتغال برای مددجویان زنجانیبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در دیدارباحقیقی بخشدار بخش مرکزی زنجان گفت: در سال گذشته با همکاری بانک‌های عامل وصندوق امداد ولایت دوهزارو ۴۰۲ فقره وام اشتغال با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیاردو ۸۰۰ میلیون تومان پرداخت شده، که برای دوهزارو ۸۸۲ نفرشغل ایجاد شد و برنامه ریزی شده است امسال این میزان فرصت شغلی با رویکرد طرح‌های نو وخلاقانه با هدف توانمندسازی جامعه هدف به شرط تامین منابع بیش از چهار هزار نفر افزایش یابد.

وی با اشاره به برنامه‌های هدف گذاری شده این نهاد در بخش‌های مختلف در سال گذشته، گفت: با فعالیت مناسب مجموعه، همراهی مطلوب مسئولان استانی و شهرستانی برنامه‌های پیش‌بینی‌شده این نهاد در بخش‌های مختلف در سال گذشته به‌صورت کامل محقق شده است.

صفری با اشاره به اینکه یکی دیگر از عوامل مهم تحقق کامل برنامه‌های هدف‌گذاری شده کمیته امداد استان زنجان در سال گذشته افزایش نصاب مشارکت خیران در برنامه‌های اجرایی این نهاد بوده است، افزود: جمع آوری ۱۴ میلیارد تومان زکات، اعزام پنج هزار مددجوی تحت حمایت به اردو‌های فرهنگی، زیارتی وتربیتی ارائه اموزش‌های فنی وحرفه‌ای به حدود ۳ هزار و ۲۰۰ نفر از مددجویان وارتقاء میانگین سرانه ایتام ومحسنین از برنامه‌های شاخص این نهاد در سال گذشته بوده است .

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه با اشاره به نام‌گذاری سال توسط مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به «رونق تولید»، گفت: در صورت قرار دادن زمین در اختیار کمیته امداد این نهاد آمادگی دارد مجتمع‌های خدماتی ورفاهی در جهت توسعه فعالیت‌های اشتغال زایی برای برای جامعه هدف با تأکید بر طرح‌های نو، خلاقانه و دانش‌بنیان بصورت تجمعی دایر نماید.

صفری با اشاره به اینکه از راهبرد‌های دیگر کمیته امداد استان زنجان برای تحقق شعار سال افزایش مشارکت و حضور مردم در برنامه‌های اجرایی این نهاد است، افزود: شبکه‌سازی در بخش‌های مختلف کاری و واگذاری بخشی از امور تصدی‌گری این نهاد به مراکز نیکوکاری و مؤسسات خیریه همسو با برنامه‌ها ازرویکرد‌های دیگر کمیته امداد استان زنجان در سال جدید است که باید بیشتر موردتوجه قرار گیرد.

حقیقی بخشدار بخش مرکزی نیز با تقدیر از فعالیت‌ها وخدمات کمیته امداد گفت: حضور ما در کمیته امداد اعلام آمادگی جهت ارتقاءهمکاری‌ها در تمامی زمینه‌ها ازجمله آموزش، اشتغال وتوانمندسازی به ویژه در مناطق محروم وکم برخوردار است.

 

انتهای پیام/ر


برنامه ریزی برای بیش از چهار هزار فرصت شغلی به شرط تامین منابع برای سال جدید

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.