مرکز مکانیزه تفکیک پسماند خشک با ظرفیت روزانه ۲۵ تن در مشهد افتتاح و از ۲۱ دستگاه خودرو مکانیزه جمع آوری پسماند نیز رونمایی شد.

افتتاح مرکز مکانیزه تفکیک پسماند خشک در مشهد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی یعقوبی سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: کاهش تولید زباله و بازیافت زباله از مهمترین اقدامات برای حفظ محیط زیست است و در بازچرخی مواد باید به گونه‌ای عمل شود که زمین کمتر آلوده شده و زباله‌ها در یک فرآیند به مواد قابل مصرف تبدیل شوند.

وی با بیان اینکه مشارکت شهروندان در تفکیک زباله‌های خشک از مبدا نیاز به فرهنگ سازی دارد، تصریح کرد: در این زمینه اقدامات مختلف انجام شده است و طرح بازیافت از مبدا در ۲۵۰ مدرسه مشهد تحت عنوان پاکیاران اجرا می‌شود.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: علاوه بر فرهنگ سازی باید ناوگان و تجهیزات جمع آوری پسماند نیز نوسازی شود و توسعه یابد که در این راستا تاکنون ۹۰ درصد ماشین آلات جمع آوری زباله در مشهد نوسازی شده اند و نیز ۲۱ دستگاه خودرو جدید مکانیزه جمع آوری پسماند با هزینه ۶۱ میلیارد ریال به ناوگان سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد افزوده شد.

یعقوبی افزود: همچنین اولین مرکز مکانیزه تفکیک پسماند خشک با ظرفیت ۲۵ تن در روز به بهره برداری رسید و در صدد ایجاد مرکزی با ظرفیت ۱۰۰ تن نیز هستیم.

 ابوالفضل کریمیان مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد نیز گفت: در این کلانشهر روزانه ۲۳۰ تن زباله خشک از مبدا‌های مختلف نظیر منازل، اصناف، ادارات و مدارس جمع آوری می‌شود.

وی تصریح کرد: نرم افزار جدید جمع آوری پسماند خشک شهروندان به زودی رونمایی خواهد شد و از طریق این نرم افزار، شهروندان می‌توانند آدرس خود را اعلام کنند تا خودرو‌های جمع آوری زباله خشک به محل اعزام و زباله‌ها را جمع آوری کنند.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت: در قبال جمع آوری زباله‌های خشک شهروندان، کیف پول شهروندی آن‌ها برای استفاده در ناوگان حمل و نقل عمومی یا دریافت وجه نقد شارژ خواهد شد.

کریمیان افزود: بهره برداری از واحد مکانیزه پردازش پسماند در ایستگاه جامع خدمات شهری حدود ۳ میلیارد ریال هزینه داشته است.

وی تصریح کرد: همچنین روزانه بطور متوسط دو هزار تن زباله در مشهد جمع آوری می‌شود که ۷۰ درصد آن مواد ارگانیک و دور ریز غذا است که قابلیت بازیافت دارد.

انتهای پیام//م. ن
 

مرکز مکانیزه تفکیک پسماند خشک در مشهدبه بهره برداری رسید

برچسب ها: پسماند ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.