معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: دختر ۱۸ ساله دچار مارگزیدگی هیرمندی توسط نیرو‌های امدادی این جمعیت با بالگرد هوایی نجات یافت.

مصدوم مارگزیده هیرمندی با بالگرد هوایی هلال احمر نجات یافتبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حسن مصفا  معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این مصدوم به بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) زابل منتقل تا درمان کامل بر روی وی انجام شود.

وی ادامه داد: با جاری شدن سیلاب در سیستان هجوم مار‌های سمی و عقرب در مناطق سیل زده هیرمند را شاهد هستیم.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: مردم برای جلوگیری از خطرات ناشی از سیلاب و مارگزیدگی از نزدیک شدن به محل‌های گرفتار سیل و رودخانه‌ها خودداری کنند.

وی گفت: همچنین با توجه به در محاصره قرار گرفتن ۲ روستای نمرودی و ارگ میر جمال هیرمند اقلام غذایی به دلیل عدم امکان تردد زمینی از طریق بالگرد به مردم سیل زده داده می‌شود.

مصفا اظهار داشت: هم اینک ۱۲ تیم عملیاتی امداد و نجات با ۱۰ خودروی امدادی، ۲ فروند بالگرد و چهارفروند قایق در منطقه در حال ارائه خدمات به مردم سیل زده هستند.

سیلاب‌های غیر قابل کنترل افغانستان از اواخر اسفند سال گذشته در منطقه سیستان جاری شده است.

این سیلاب‌ها پس از بارندگی‌های هفته گذشته در حوضه آبریز رودخانه هیرمند و آب شدن برف‌های کوه‌های هندوکش در بالا دست این رودخانه از جمعه شب سیلاب شدت بیشتری گرفته است.

منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده و با ولایت نیمروز افغانستان هم مرز است.

انتهای پیام/ع

مصدوم مارگزیده هیرمندی با بالگرد هوایی هلال احمر نجات یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار