مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: تا کنون ۸۳۱ سیل زده در قالب ۱۵۷ خانوار در روستا‌های شهرستان هیرمند اسکان داده شدند.

شمار اسکان یافتگان سیلاب سیستان به ۸۳۱ نفر رسیدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رسول راشکی مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: ۱۲ تیم عملیاتی امداد و نجات با ۱۰ خودروی امدادی، ۲ فروند بالگرد و چهارفروند قایق در منطقه در حال ارائه خدمات به مردم سیل زده هستند.

وی ادامه داد:همچنین ۱۳۵ دستگاه چادر، ۱۳۵ تخته موکت، ۵۲۴ تخته پتو و ۱۵ سبد غذایی در بین آسیب دیدگان ناشی از سیلاب در سیستان توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: روستای ارگ میر علی در محاصره کامل سیلاب قرار گرفته و هیچ گونه دسترسی به این روستا وجود ندارد.

وی افزود: همچنین روستا‌های دهمرده، یوسف زهی و عنایت در خطر سیلاب قرار دارند.

سیلاب‌های غیر قابل کنترل افغانستان از اواخر اسفند سال گذشته در منطقه سیستان جاری شده است.

این سیلاب‌ها پس از بارندگی‌های هفته گذشته در حوضه آبریز رودخانه هیرمند و آب شدن برف‌های کوه‌های هندوکش در بالا دست این رودخانه از جمعه شب سیلاب شدت بیشتری گرفته است.

منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده و با ولایت نیمروز افغانستان هم مرز است.

انتهای پیام/ع

شمار اسکان یافتگان سیلاب سیستان به ۸۳۱ نفر رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار