استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در جریان بارش‌های سیل آسای فروردین ماه استان مردم هوشمندانه عمل کردند تاکید داشت: در واقع این مردم بودند که سیل را در کرمانشاه مدیریت کردند و کمترین آسیب به افراد حقیقی وارد آمد.

مردم هوشمندانه  در مدیریت  سیل عمل کردندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در نشست بامحسن هاشمی رییس و جمعی از اعضای شورای شهر تهران، مرتضی الویری رییس شورای عالی استان‌ها و محمود صادقی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در سیل فروردین ماه گفت: علیرغم بارش‌هایی به میزان یک فصل در کرمانشاه پیشگیری‌های خوبی در استان صورت گرفت.


وی بیان کرد:هوشیاری مردم و توجه به اطلاعیه‌ها و اقداماتی که انجام شد بسیار اثرگذار بود. مردم خود دست به ابتکار زدند و با ایزوگام کردن دیوار مغازه‌ها و استفاده از گونی شنی خود را در مقابل سیل ایمن کردند.

وی ادامه داد:حدود ۴۶۸روستا در معرض سیل قرار داشتند که از قبل شناسایی شده و مسئولیت ستاد بحران به عهده دهیاران گذاشته شد. حدود ۳۱شهر و ۱۷۲کیلومتر رودخانه عبوری در استان وجود داشت که ۵۷۰۰واحد مسکونی در حاشیه ان قرار داشت که به همه آن‌ها اخطار داده شد.

بازوند گفت: شهرداری و شورای شهر کرمانشاه به نحو مطلوبی پای کار در سیل فروردین بودند و با جدیت دولتیها، مردم نیز احساس کردند که باید همکاری جدی داشته باشند.

وی بیان کرد:در کرناچی ۱۵۰واحد مسکونی با آب گرفتگی مواجه بودند که البته از قبل تخلیه شدند و در هرسین و بیستون با طغیان رودخانه گاماسیاب ۵۲روستا زیر آب رفت که البته تخلیه شدند. در این اقدامات ارتش و سپاه خیلی کمک کردند و علاوه بر اسباب و اثاثیه، دام‌های روستا‌ها را نیز جابجا کردند که کار طاقت فرسایی بود.

استاندار گفت:کار برجسته دیگری که مردم در سیل انجام دادند به میدان آمدن و آماده باش هیات‌های ورزشی استان بود که معاون اول رییس جمهور از آن‌ها بازدید کردند و این نشان از آمادگی همه جانبه مردم در این بحران بود.

وی ادامه داد:برای کنترل و تنظیم سد‌های استان از قبل کمیته‌ای تشکیل دادیم و برخی روستا‌های پایین دست را تخلیه کردیم که کار بسیار مهمی بود. در مجموع ۱۵تا ۱۶هزار هکتار از اراضی چمچمال، کوزران، سرپل ذهاب و قصرشیرین زیر آب رفت و خسارت سنگینی وارد شد.۶۰۰تا ۷۰۰پل از بین رفت.

وی گفت:در مجموع خسارت‌های وارده به زیرساخت‌ها بالغ بر ۱۵۶۰میلیارد تومان به استان در سیل خسارت وارد شد و یک نفر نیز خسارت جانی داشتیم. ضمن آنکه ۳۹۰مسجد برای اسکان سیل زدگان اماده شد و ۸۵۶ مدرسه و ۹۰سالن ورزشی نیز تجهیز شدند و ۳۶۷۵ چادر نصب شد.

بازوند بیان کرد:در این سیل نزدیک به ۵۷۰راس دام تلف شد و نزدیک به سه هزار واحد تخریبی و تعمیری به بار آورد. با أین وجود استان کرمانشاه به استان لرستان و شهرستان‌های کوهدشت، نورآباد و پلدختر کمک رسانی کرد.

وی افزود:در زلزله غرب استان کرمانشاه، کار ساخت ۲۸هزار و ۴۲۰واحد احداثی به اتمام رسیده و ۶۵هزار واحد تعمیراتی نیز تکمیل شده است. کار ساخت و ساز در روستا‌ها بالای ۹۷درصد به اتمام رسیده است. بازسازی در شهر نیز با روندی که وجود دارد تا پایان سال ۹۸به پایان میرسد.

بازوند گفت:از حمایت‌های شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با کمک به شهرداری‌های استان کرمانشاه تقدیر میکنیم. شهرداری تهران در زلزله سال۹۶دو شهر سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی را پوشش داد و در ایام اربعین نیز در قصرشیرین یاریگر استان بود.

 

انتهای  پیام/ز

ساخت ۲۸هزار و ۴۲۰واحد احداثی به اتمام رسید

برچسب ها: سیل ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.