رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از خسارت ۳۹۹ میلیارد تومانی سیل به بخش کشاورزی استان خبر داد.

قوسی، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ با بیان اینکه در این سیل به بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی خسارت وارد شد، گفت: سیل اخیر بیش از ۳۹۹ میلیارد تومان به بخش کشاورزی خراسان جنوبی خسارت وارد کرد.

وی افزود: بیشترین میزان خسارت ها، به بخش باغات با بیش از ۸ هزار و ۲۰۰ هکتار با مبلغی بالغ بر ۳۱۶ میلیارد تومان بوده است.


قوسی ادامه داد:پس از باغات بیشترین خسارت به ترتیب به منابع آبی با مبلغی بالغ بر ۶/۳۸ میلیارد تومان، بخش زراعی با مبلغی بالغ بر ۶/۲۹ میلیارد تومان و در نهایت سایر بخش‌ها من جمله دام، طیور، شیلات و آبزیان و تأسیسات با مبلغی بالغ بر ۸/۱۴ میلیارد تومان وارد شده است.

وی بیشترین آمار خسارت وارد شده را در شهرستان سرایان با مبلغی بالغ بر ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: پس از سرایان بیشترین خسارات به ترتیب در شهرستان‌های فردوس، زیرکوه و بشرویه رخ داده است.

قوسی همچنین از خسارت ۳۰ تا ۱۰۰ درصدی به بیش از ۲۶۷ رشته قنات خبر داد و افزود: بیشترین قنوات تخریب شده به ترتیب در شهرستان‌های سربیشه، طبس و بشرویه بوده است، ضمن آنکه مقرر گردیده قنواتی که ۱۰۰ درصد خسارت دیدند، در اسرع وقت با مشارکت مردم و پیمانکاران بازگشایی، مرمت و لایروبی شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: بیش از هزار و ۶۰۰ قطعه طیور و نزدیک به ۶۳۷ راس دام تلف شدند که البته میزان خسارت‌ها در این مرحله هنوز نهایی نشده است.

وی ادامه داد: دام‌های تلف شده با هماهنگی اداره کل دامپزشکی و صندوق بیمه جمع آوری و دفن شدند.

انتهای پیام/ب


خسارت سیل در خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار