وزیر امور خارجه ترکیه در پیامی توئیتری از اقدام آمریکا در عدم تمدید معافیت تحریمی مشتریان نفتی ایران انتقاد کرد.

واکنش ترکیه به اقدام آمریکا در عدم تمدید معافیت‌های تحریمی ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در پیامی توئیتری، از اقدام آمریکا در عدم تمدید معافیت تحریمی مشتریان نفتی ایران انتقاد کرد.

وزیر خارجه ترکیه نوشت: تصمیم آمریکا برای پایان دادن به معافیت تحریمی در واردات نفت از ایران به صلح و ثبات منطقه کمکی نخواهد کرد و به مردم ایران آسیب خواهد رساند.

چاووش‌اوغلو در بخش دیگری از توئیت خود تأکید کرد: ترکیه تحریم‌های یکجانبه و تعیین تکلیف برای چگونگی تعامل با همسایگان را نمی‌پذیرد.

وزیر خارجه آمریکا امروز (دوشنبه) در فاصله ۱۰ روز مانده به پایان مهلت معافیت‌های تحریمی ایران اعلام کرد واشنگتن دیگر استثنائی برای مشتریان نفتی ایران قائل نخواهد شد.


بیشتر بخوانید:  آمریکا معافیت‌ تحریمی مشتریان نفتی ایران را تمدید نکرد


مایک پمپئو که در یک کنفرانس خبری در ساختمان وزارت خارجه آمریکا سخن می‌گفت، در ادامه مدعی شد که واشنگتن در راستای کمپین فشار حداکثری همچنان تلاش می‌کند صادرات نفت ایران را به صفر رسانده و این کشور را از درآمد اصلی خود محروم کند.

او سپس با اعلام اینکه ایالات متحده دیگر هیچ معافیتی برای خرید نفت ایران صادر نخواهد کرد، گفت واشنگتن نهایت تلاش خود را به کار گرفته است تا فقدان نفت ایران تاثیری بر قیمت‌ها در بازار نگذارد.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین در این کنفرانس خبری اعلام کرد عربستان و امارات [به آمریکا] تضمین داده‌اند که پس از لغو معافیت‌های تحریمی مشتریان نفتی ایران، با افزایش تولید خود اختلالی در بازار نفت ایجاد نشود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، تحریم ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
چرا ایران کاری نمیکنع چرا واکنشی انجام نمیده چرا دس رو دس گذاشته ؟. چرا از برچام خارج نمیشیم چرا دوباره راکتورهای هسته ای و راه اندازی نمیکنیم چرا ب خودمون نمیاییم ک هیچ کشوری پشتمون نیس
Iran (Islamic Republic of)
س ص ح پ ق
۲۱:۰۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
تصمیم امارات وعربستان ، اعلام جنگ با ایران است ، اینها در جنگ با یمن دارند باخفت وخواری درجامعه حهانی زندگی می کنند ، ایران اسلامی باید با توجه به همکاری عربستان وامارات باکفار ونابودی مسلمانهای یمن وسوریه وعراق وفلسطین با دستور اسراایل ، و کمکهای دلارنفتی عربستان به امریکا واسراایل وتسلیح وآموزش داعش ودیگر تروریستهای امریکایی ، اقدام به جهاد فی سبیل الله را زنده نماید ، اکنون که امریکا واسراایل زور میگویند . ودر کورهای جهان دخالت می کنند ومیخواهند تصمیمات کشورهای جهان ، توسط زور گوهای تروریست امریکایی برنامه ریزی شود . ومیگویند فلان کشور تحریم میکنیم . وتعدادی از کشورهای جهان مانند حیوان اهلی از امریکاییها اطاعت می کنند . راهی جز جهاد وجود ندارد ، مرگ با عزت بهتر از زندگی باذلت است . اکنون که ما قدرت وتوان علی خوبی داریم . وراحت میتوانیم دشمن را به ذلت بکشیم . چرا کوتاه بیاییم . یاحسین علیه سلام . مانند سوریه وارد عمل ویم ...
آخرین اخبار