­نخست‌وزیر روسیه ابراز امیدواری کرد پیروزی «ولودیمیر زلنسکی» در انتخابات ریاست‌جمهوری اوکراین، فرصتی برای بهبود روابط دو کشور باشد.

نخست‌وزیر روسیه پیروزی زلنسکی در اوکراین را فرصتی برای بهبود روابط دانستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیمیتری مدودف، نخست‌وزیر روسیه روز دوشنبه ابراز امیدواری کرد پیروزی ولودیمیر زلنسکی در انتخابات ریاست جمهوری اوکراین فرصت را برای بهبود روابط سیاسی دو کشور فراهم کند.

نخست‌وزیر روسیه در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی فیسبوک اعلام کرد اکنون که زلنسکی در اوکراین به پیروزی رسیده است این امکان وجود دارد که روابط دو کشور بهبود یابد. اما در عین حال خاطر نشان کرد در این خصوص زیاد خیال‌پردازی نمی‌کند زیرا هیچ شکی وجود ندارد که زلنسکی نیز مانند اسلاف خود همان ادبیات پیشین را در قبال روسیه در پیش خواهد گرفت.

نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد نتایج انتخابات ریاست جمهوری اوکراین نشان داد که رویکرد جدیدی برای حل مشکلات اوکراین وجود دارد.

زلنسکی روز یکشنبه این هفته اعلام کرد می‌خواهد فرایند مذاکرات صلح را با شرکت دادن روسیه از سربگیرد تا در نتیجه آن به جنگ در کشور پایان دهد و اسرای اوکراینی در روسیه را آزاد کند. این در حالی است که پترو پروشنکو، رقیب زلنسکی در انتخابات ریاست جمهوری امسال اوکراین گفته بود فرد بی‌تجربه‌ای مانند زلنسکی چگونه می‌تواند با روسیه مبارزه کند.

از سال دو هزار و چهارده روابط روسیه و اوکراین مثل کارد و پنیر شده است و در پی آن، روسیه شبه‌جزیره کریمه را به خاک خود ضمیمه کرد و در شرق اوکراین نیز جنگ داخلی با جدایی‌طلبان طرفدار روسیه آغاز شد. در نتیجه جنگ داخلی در شرق اوکراین ۱۳ هزار نفر کشته شده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: انتخابات ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار