یک نماینده مطرح پارلمان روسیه با اشاره به گزارش‌هایی از بی‌نظمی‌ها در انتخابات اوکراین اظهار داشت ممکن است مسکو نتیجه این انتخابات را به رسمیت نشناسد.

نماینده پارلمان روسیه: ممکن است مسکو نتیجه انتخابات اوکراین را به رسمیت نشناسدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری روسی تاس، کنستانتین کاساچف، نماینده مطرح پارلمان روسیه، با اشاره به گزارش‌هایی از وجود بی‌نظمی‌ها در انتخابات اوکراین اظهار داشت مسکو بسته به واکنش دولت اوکراین به این گزارش‌ها ممکن است نتیجه این انتخابات را به رسمیت نشناسد.

کاساچف در گفتگو با یک رادیو روسی اظهار داشت: «من هیچ گزینه‌‌ای را رد نمی‌کنم. اما مطمئنم هنوز خیلی زود است که درباره آن صحبت کنیم. باید منتظر بمانیم و ببینیم دولت اوکراین چگونه با هزاران گزارش در مورد بی‌نظمی‌ها که پس از دور اول انتخابات وصول شده است رفتار می‌کند».

با این حال، این سناتور افزود تصمیم ولادیمیر پوتین برای به رسمیت شناختن نتیجه این انتخابات به بحث‌های گسترده سیاسی در هر دو مجلس پارلمان روسیه بستگی دارد.

روز گذشته، انتخابات ریاست‌جمهوری اوکراین آغاز شد که در دور نخست آن ۳۹ کاندید با یکدیگر به رقابت پرداختند. در نهایت این انتخابات با برتری دو نامزد به دور دوم کشید. نتایج اولیه نشان داد یک کمدین پیشتاز این رای گیری است. بر اساس نتایج اولیه، سی درصد آراء متعلق به «ولادمیر زلنسکی» کمدین است و «پترو پروشنکو» رئیس‌جمهور اوکراین، با ۱۶ درصد آراء در رتبه دوم قرار دارد. «یولیو تیموشنکو» نخست وزیر پیشین اوکراین، نیز با کسب ۱۳ درصد آراء در رتبه سوم قرار دارد.

قرار است بیست و یکم آوریل دور دوم رقابت میان دو فردی که بیشترین رای را از آن خود کرده‌اند، برگزار شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار