رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت:۵۰۰ خانه بهداشت در خراسان جنوبی فعالیت می‌کنند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،دهقانی، رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند امروز در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته سلامت با اشاره به اینکه هم اکنون حدود ۵۰۰ خانه بهداشت، مرکز و پایگاه سلامت در استان به مردم خدمات بهداشتی رایگان ارائه می‌دهند، گفت: دسترسی عادلانه به خدمات سلامت، آموزش رکن سلامت، مشارکت اجتماعی و سلامت، مراقبت‌های اولیه بهداشتی و سلامت روان، سلامت در حوادث و بحران ها، سبک زندگی سلامت محور و سلامت، جمعیت و خانواده از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های هفته سلامت است که آن‌ها را دنبال میکنیم.


وی افزود:۱۰۰ درصد جمعیت استان از پرونده الکترونیکی سلامت برخوردار شده اند، اما ۷۹ درصد این جمعیت با مراجعه به مراکز جامع سلامت یا پایگاه‌های بهداشتی پرونده خود را تکمیل کرده اند و ۲۱ درصد هنوز مراجعه نکرده اند.


رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از افرادی که پرونده شان تکمیل نیست تقاضا کرد برای برخورداری از مزایا و خدمات بهداشتی و درمانی بهتر، نسبت به تکمیل این پرونده الکترونیکی هر چه سریع‌تر اقدام کنند.


دهقانی با بیان اینکه هم اکنون ۸۳۳ هزار و ۶۶۹ نفر در سامانه یکپارچه بهداشت یا؛ سیب؛ ثبت نام شده اند، گفت: افراد می‌توانند با مراجعه به مراکز جامع سلامت یا پایگاه‌های بهداشتی به صورت رایگان نسبت به تکمیل پرونده الکترونیک سلامت خود اقدام کنند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به برخی دستاورد‌های نظام سلامت در استان اشاره کرد وافزود: خوشبختانه خراسان جنوبی در بسیاری از موارد از جمله مرگ و میر نوزادان، مادران باردار و سن مرگ و میر‌ها از میانگین کشوری پایین‌تر است. 

یکم تا هفتم اردیبهشت هفته سلامت با شعار"مراقبت‌های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت" نامگذاری شده است.
انتهای پیام/ب


برخورداری ۱۰۰ درصدی جمعیت استان از پرونده الکترونیکی سلامت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.