ملی پوش سابق کونگ فو ایران گفت: در بخش بانوان هیچ حامی مالی وجود ندارد و اعضای تیم ملی از جیب خودشان خرج می‌کنند.

ساناز نوروزی قهرمان ملی پوش سابق کونگ فو در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت تیم کونگ فو بانوان اظهار کرد:بخش بانوان کونگ فو هیچ حامی مالی وجود ندارد حتی ما مسابقات استانی هم نداریم. در مسابقات استانی اعضای تیم ملی از جیب خودشان خرج می‌کنند.

وی در ادامه افزود: اگر مسابقات ما استانی برگزار شوند بچه‌ها خودشان خرج می‌کنند، ولی اگر کشوری برگزار شود فدراسیون هزینه می‌کند.

نوروزی قهرمان کونگ فو درباره حمایت وزارت ورزش و جوانان از بخش بانوان بیان کرد: کمکی از سوی وزارت ورزش نمی‌شود. در کونگ فو سبک پرتوآ زیر نظر فدراسیون کشتی است؛ که در آنجا به پرسوآ نامیده می‌شود. که تلفیقی از کشتی و فنون رزمی است. در مدارس به ما اجازه جذب نیرو نمی‌دهند این در حالی است رشته‌های دیگر مثل تکواندو و کاراته جذب نیرو دارند، ولی آموزش و پرورش از ما حمایت نمی‌کند.

قهرمان کونگ فو در پایان صحبت هایش تصریح کرد: من به عنوان قهرمان ملی پوش که سابقه ۱۵ سال قهرمانی در این رشته را دارم و شاگردان زیادی را تربیت کردم، انتظار دارم که بیشتر دیده شویم و از رسانه‌ها و هم چنین صدا و سیما می‌خواهم که ما را حمایت کنند مثلا در همین برنامه عصر جدید بچه‌های رزمی اکثرا از کونگ فو هستند و من می‌خواهم که مثل تکواندو و کاراته به ما هم توجه داشته باشند.


بیشتر بخوانید:

برگزاری مسابقات جهانی کونگ فو تو آ در هاله‌ای از ابهام

زمان ثبت نام از کاندید‌های ریاست فدراسیون کونگ فو مشخص شد

تیم بانوان ایران قهرمان مسابقات آسیایی توآی شد


انتهای پیام/

اظهارات ملی پوش سابق کونگو بانوان درباره مشکلات در بخش بانوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سمانه
۲۰:۳۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام ببخشید من یک رزمی کار هستم اما در شهر ما هیچ حمایتی نسبت به رزمی کاران بانوان نمیشه من حرفه ای هستم اما تازگیا مربیمون مارو ول کرده و رفته اگر میشه از ما حمایت کنین ممنون میشم
آخرین اخبار