نعمت الهی از برنامه ریزی معاونت تربیت بدنی برای تدوین دستورالعمل آمادگی کلاس‌های درس در شرایط بحران خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  امیرعلی نعمت الهی قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در همایش ملی سفیران سلامت که در سالن فاطمه زهرای شهرری برگزار شد، اظهار کرد: دولت در برنامه ششم توسعه نسبت به حوزه سلامت و بهداشت توجه زیادی داشته است.

وی ادامه داد: برای ارتقای سطح سلامت، آموزش و پرورش همکاری مشترکی با وزارت بهداشت و درمان دارد و دانش آموزان جذب طرح سفیر سلامت شدند تا پیام آور سلامت و بهداشت در محیط آموزشی، خانواده و محل سکونت باشد.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: آموزش و پرورش اقدامات موثری دیگری را هم در حوزه بهداشت شروع کرده و دروسی در پایه‌های مختلف با این هدف در نظر گرفته است.

نعمت اللهی با اشاره به اینکه بحث تحرک و تربیت بدنی از ضروریات سلامت دانش آموزان است، تصریح کرد: آموزش و پرورش برای بهبود این روند کار‌های خوبی مانند برگزاری المپیاد‌های ورزشی را در دستور کار داشته است.

نعمت الهی تصریح کرد: در سند تحول بنیادین که به عنوان برنامه آموزش و پرورش آن را دنبال می‌کنیم و در همه اقدامات ما باید جاری باشد، به ارتقای سلامت دانش آموزان اشاره شده است.

وی ادامه داد: باید بتوانیم به پوشش همگانی سلامت کمک کنیم و همکاران ما در وزارت بهداشت به کمک دانش آموزان پوشش کامل سلامت را اجرایی کنند.

اجرای درس سلامت و بهداشت برای اولین بار در آموزش و پرورش

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اقداماتی برای بهبود حوزه سلامت در آموزش و پرورش انجام شده است، گفت: درس سلامت و بهداشت برای اولین بار اجرا شده است، ۲ واحد درسی در دانشگاه فرهنگیان و درسنامه جامع سلامت دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

نعمت الهی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ ایمنی و سلامت از دیگر برنامه‌هاست، گفت: آیین نامه و دستورالعمل آمادگی کلاس‌های درس در شرایط بحران تاکید رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش است و باید هرچه زودتر تدوین شود.

وی اظهار کرد: به همه مدیران کل توصیه می‌کنم موضوع ورزش و تربیت بدنی برای پایه‌های اول، دوم و سوم با استفاده از ظرفیت‌های قانونی مورد توجه باشد و نسبت به تغییر کاربری اقدام کنند.

پول ساخت زندان و بیمارستان را باید خرج آموزش و پرورش کنیم

در ادامه محمد صیدلو مدیرکل شهرستان استان تهران به موضوع مدرسه محوری تاکید و بیان کرد: اگر قرار است برای ۱۰ سال آینده تصمیمی بگیریم، باید بر پیشگیری تکیه کنیم تا در سال‌های آینده بیمارستان و زندان نسازیم و بر کیفیت آموزش و پرورش بیفزاییم.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برای تبدیل شدن به آموزش و پرورش با کیفیت آمادگی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار