استاندار اردبیل از افزایش ۱/۵ برابری بارش‌ها در فروردین ماه سالجاری در سطح استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه شورای حفاظت از منابع، مجازی و تاسیسات آبی استان با اشاره به بهبود وضعیت بارندگی‌های کشور و بالطبع در استان اردبیل از افزایش ۱/۵برابری بارش‌ها در فروردین ماه امسال نسبت به مدت زمان سال گذشته خبر داد.

وی افزود: براساس پیش بینی‌های هواشناسی، بارش‌ها در اردیبهشت ماه امسال نیز مطلوب خواهد بود و از نظر ذخایر آبی وضعیت بهتری نسبت به سال‌های گذشته خواهیم داشت، اما همچنان صرفه جویی و مدیریت صحیح مصرف آب در استان ضروری است.

استاندار اردبیل گفت: ایجاد اشتغال مولد و رونق تولید تکلیف همه دستگاه‌های اجرائی است و باید ضمن رعایت ضوابط مربوطه، آب مورد نیاز صنایع تامین شود.

بهنام جو اظهار داشت: برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت در کنار مطالعه واجرای طرح بلند مدت تامین آب مورد نیاز استان در بخش‌های مختلف شرب، صنعت و کشاورزی عملیاتی شود.

وی با تاکید بر این مطلب ادامه داد: مطالعه تامین آب استان از محل سدعمارت و رودخانه ارس در دست اجراست و باید تلاش شود تا پایان امسال با اتمام مطالعات، این طرح وارد فاز عملیاتی شده و ظرف ۴ سال آینده تکمیل و به بهره برداری برسد.

استاندار اردبیل با اشاره به مطالعه طرح سازگاری با کم آبی استان و تحسین این طرح، تاکید کرد: مطالعات انجام شده توسط دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران به دقت بررسی و سازوکار‌های اجرایی شدن آن فراهم شود.

بهنام جو رویکرد مدیریت آب و منابع آبی استان رونق تولید و اشتغال بیان کرد و گفت: اولویت تخصیص اعتبارات این بخش و حق آبه رونق تولید خواهد بود.

وی بار دیگر بر آمادگی ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان برای مقابله با حوادث طبیعی از جمله سیل و بررسی وضعیت رودخانه‌ها و رفع انسداد و ایمن نمودن انهار و رودخانه‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام/ح

ایجاد اشتغال مولد و رونق تولید تکلیف همه دستگاه‌های اجرائی است

برچسب ها: بارندگی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.