معاون متوسطه آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: مراکز فنی و حرفه‌ای ما باید ایده آفرین و ایده‌پرور باشند.

جامعه نیازمند افراد ایده‌پرداز استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حمیدرضا بسامی معاون متوسطه آموزش و پرورش استان کرمانشاه در جمع مدیران هنرستان‌های مراکز فنی و حرفه‌ای وکارشناسان مربوطه نواحی سه گانه شهر کرمانشاه در دوره آموزشی استارت آپ و ایده بازار به فناوری‌های جدید در حوزه علم وصنعت اشاره کرد و خلق ایده را مهمترین عامل در پیشرفت همه جانبه دانست.

این مقام مسئول ضمن اشاره به فروش ۳۵۰ میلیارد دلاری فروش ایده‌ها در کشور‌های صنعتی گفت: جامعه نیازمند افراد ایده‌پرداز است و اگر در مجموعه کشور‌های دارای صنعت قرار داریم و تک محصولی بنام نفت ما را صنعتی کرده است باید با ایده پردازی و با ایجاد زمینه و بستر‌های لازم این مهم را حقیقت بخشیم و وابستگی به نفت را به پایین‌ترین درجه خود برسانیم که آموزش نیروی انسانی ماهر و متخصص مهمترین ابزار برای رسیدن به این هدف والاست که از آموزش و پرورش آغاز می‌شود.

بسامی افزود: چنین جشنواره‌ها و همایش‌هایی در همین راستا است، ما می‌خواهیم یک جهش یا تغییر کاری داشته باشیم و از بستر‌های قدیمی به سمت تولید و پرورش ایده و تولید محصول حرکت نماییم، لذا آموزش و پرورش در کنار بستر خانواده‌ها بهترین و راحت‌ترین مکان برای اجرای این ایده‌هاست.

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: وظیفه این است یک تعادل بین بستر‌های توسعه آموزشی ایجاد کنیم، رشته کشاورزی و رشته‌های صنعتی و الکترونیک را با ایده پردازی‌های درست طبق نیاز جامعه توسعه بدهیم.

وی از بستر دوم که تولید نیاز است سخن گفت و افزود: ما باید بدانیم در جامعه به چه چیز‌هایی نیاز داریم و در استان کرمانشاه چه رشته‌هایی مورد نیاز است چه ایده‌هایی باید محقق بشود و به آن سمت حرکت کنیم تا ان شاالله شاهد جهش اقتصادی و علمی استان کرمانشاه باشیم.

بسامی ابراز امیدواری کرد: با کار‌های خوبی که در بحث توازن رشته‌ای در آموزش و پرورش استان انجام شده بتوانیم در متوسطه دوم یک توازن رشته‌ای به سمت فنی حرفه‌ای ایجاد کنیم و تولید شغل را از همان ابتدا و با مدرک دیپلم در اولویت قرار دهیم و با تقسیم بندی نیاز‌ها و برنامه ریزی برای رفع آن‌ها در حفظ و بالندگی و پیشرفت علمی استان تلاش نماییم. وی حجم فارغ التحصیلان بیکار را گواهی بر این ادعا دانست که تولید نیاز و توازن رشته‌ای مهترین عامل رفع بیکاری و مشکلات جامعه است.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش استان خطاب به مدیران و دست اندرکاران مراکز فنی و حرفه‌ای گفت: شما به عنوان بانیان فنی و حرفه‌ای در خط مقدم اجرای این اولویت‌ها هستید چرا که همانطور دین ما هم بر آن تاکید کرده و آیه قرآنی اشاره دارد" "آیا آنان که می‌دانند با آن‌هایی که نمی‌دانند برابرند، یقینا آن‌هایی که می‌دانند از اجر عظیمی نزد خداوندشان برخوردارند" یعنی دانایی مقدمه توانایی است و همانطور که رسول اکرم اشاره می‌کند " زگهواره تا گور دانش بجوی. "

وی دانش پژوهی را امری شایسته دانست و افزود: امروز ابزار موفقیت در دنیا داشتن دانش است و باید به دنبال دانشی باید بود که تبدیل به محصول بشود و نباید علم بدون عمل در جامعه رواج یابد.

محمد رضا بسامی به آموزه‌های بزرگان کشورمان اشاره کرد که "دو کس در دنیا رنج بیهوده بردند آن‌هایی که آموختند و نکردند و آن‌هایی که جمع کردند و نخوردند" این‌ها بهره درستی از دنیا نخواهند برد یعنی اگر ما دارای ایده باشیم، ولی ایده را تبدیل به محصول نکنیم کار مفیدی انجام نداده‌ایم.

بسامی ضمن تاکید به سوق دادن دانش آموزان به سمت فنی و حرفه‌ای و کار و دانش، ابراز امیدواری کرد ایده‌های مراکز فنی حرفه‌ای به محصول تبدیل شود و ما توانایی حضور واقعی در اقتصاد کشور را بیش از پیش داشته باشیم.

انتهای  پیام/ز

سوق دادن دانش آموزان به سمت فنی و حرفه‌ای و کار و دانش

برچسب ها: فرهنگیان ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.