روپرت مرداک سهام دار اصلی شرکت نیوز کورپوریشن در صفحه توئیتر خود به انتقاد شدید از باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا پرداخته است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه، مرداک یهودی افراطی و سرمایه دار مطرح آمریکایی از اقدام اخیر باراک اوباما و کابینه وی در مخالفت با بخشی از قوانین سرقت های رایانه ای بشدت عصبانی شده و جنگ لفظی مفصلی را با وی در توئیتر به راه انداخته است.

مرداک در این پیام نوشته است: اوباما با این موضعگیری به مدیران سیلیکون ولی(منطقه‌ای در حدود هفتادکیلومتری جنوب شرقی سانفرانسیسکو که بیشتر شرکت های مطرح انفورماتیک جهان در آنجا قرار دارند) پیوست که همه طراحان نرم افزار را به کپی برداری و دزدی تهدید می کنند.

این بیانیه اعلام می کند: دزدی اینترنتی که از سوی پایگاه های اینترنتی خارجی صورت می گیرد، مشکل مهمی است که پاسخی جدی را از سوی قانونگذاران آمریکایی می طلبد اما ما از قانونی که آزادی بیان را محدود کند، خطرات را در زمینه امنیت فضای مجازی افزایش دهد یا به پویایی و نوآوری اینترنت جهانی ضربه بزند حمایت نخواهیم کرد.

بر اساس این گزارش، مرداک معتقد است رئیس جمهور آمریکا هیچ  توجهی نسبت به حقوق ابداع کنندگان نرم افزارهای اینترنتی نداشته و با لغو برخی از مفاد جرائم ضد سرقت آنلاین، آنان را در برابر سو استفاده هکرها آسیب پذیر کرده است.

وی معتقد است خطر سارقان آنلاین در دنیای مجازی بشدت افزایش یافته است و به همین دلیل با هر گونه قانونی که سطح امنیتی شبکه های اینترنتی را کاهش دهد مخالفت خواهد کرد.

قوانین جدید به واشنگتن اجازه دخل و تصرف در مطالب ارائه شده توسط پایگاه ها ی اینترنتی را می دهد.

مقامات مسئول گوگل، یاهو، یوتیوپ ، تويیتر و ... نیز طی نامه ای سر گشاده از امکان سانسور اطلاعاتی صفحات وب توسط مقامات آمریکایی اظهار نگرانی کرده بودند./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار