نمایندگان مجلس با موکول شدن ادامه رسیدگی به طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس به سه‌شنبه موافقت کردند.

ادامه رسیدگی به طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس به فردا موکول شدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در صحن علنی امروز (دوشنبه 2 اردیبهشت ماه) مجلس اصلاحیه طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را قرار داده و در ادامه مواد ۷ و ۸ این طرح را بررسی کردند اما حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر و میمه قبل از ورود به این اصلاحیه طی اخطاری به لاریجانی رئیس جلسه گفت: هفته گذشته در روز سه‌شنبه شما برای بررسی مواد ۷ و ۸ این اصلاحیه را به کمیسیون ارجاع دادید اما پس از آن کمیسیون جلسه‌ای نداشته است.

وی ادامه داد: حتی گزارشی مجددا چاپ نشده است تا در اختیار نمایندگان قرار گیرد و لذا در حال حاضر نمی‌توان وارد این طرح شد.

در ادامه جلسه محمدجواد کولیوند رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در تشریح علت این موضوع اظهار کرد: ما ارجاعی‌های صحن علنی را در کمیسیون بررسی کرده و حتی پیشنهاداتی هم که به دست ما رسیده را بررسی کردیم و در این طرح قرار دادیم.

وی تاکید کرد:  سپس اصلاحیه چاپ شد و به صحن علنی آمد، اما آقای لاریجانی گفت که مواد ۷ و ۸ که در اصلاحیه آمده اگر ابهامی دارد در کمیسیون بررسی شود و بعد به صحن بیاید. بنده هم امروز صبح با اعضای کمیسیون جلسه گذاشته و بررسی‌های لازم را انجام دادیم. تنها در برخی از قسمت‌ها تغییرات جزئی اعمال شد که در کلیات مواد تغییری ایجاد نمی‌کند من نیز تغییرات جزئی را در اختیار هیئت رییسه قرار دادم.

لاریجانی رئیس مجلس بعد از این اظهارات ارجاع مجدد این اصلاحیه را برای بررسی بیشتر به کمیسیون به رای گذاشت که نمایندگان با ارجاع آن موافقت کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار