نماینده مردم قائم‌شهر گفت: بهتر است که طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی به کمیسیون بازگردد و واژگان مرتبط با منافع نظام و استکبارستیزی مستدل شود.

ضرورت بازگشت طرح اقدام متقابل در برابر تروریستی خواندن سپاه به عنوان سازمان تروریستی به کمیسیون امنیت ملیبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی ادیانی نماینده مردم قائم‌شهر در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۲ اردیبهشت ماه) در جریان بررسی طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا طی اخطاری، اظهار کرد: طرحی که اکنون در مجلس مطرح شده و نمایندگان با رأی کم نظیر به دلیل نوع برخورد ملت بزرگ ایران و نگاه وکلای ملت در مجلس بررسی می‌شود پاسخی نسبت به پلشت اندیشی شیطان بزرگ است.

وی افزود: متن و برخی واژگان در مواد ۲، ۵ و ۷ این طرح در تغایر با بند ۱۶ اصل سوم قانون اساسی ۱۵۲ و ۱۵۶ است.

ادیانی ادامه داد:‌ هر طرح و لایحه‌ای که تصویب شود باید مجموعه سیاست‌ها و دکترین سیاست‌های خارجی ما بدون واژگان کش‌دار باشد.

نماینده مردم قائم‌شهر تصریح کرد: به نظر می‌رسد این طرح با توجه به اینکه در کمیسیون امنیت چکش کاری شده باید با رعایت اصل ۳ قانون اساسی و توجه به رویکرد سپاه پاسداران به منظور بررسی بیشتر به کمیسیون بازگردد و واژگان مرتبط با منافع نظام و استکبار ستیزی در آن مستدل باشد.

علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به اخطار این نماینده گفت: ملاحظاتی که مطرح شد مطابق بند ۱۶ اصل سوم قانون اساسی قابل توجه است لذا اگر آقایان موافق هستند این طرح به کمیسیون بازگردد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار