مدیرکل شیلات گیلان از وارد کردن ماهی کیلکا به حوزه فرآوری و عمل‌آوری خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، صمد درویشی، مدیرکل شیلات گیلان گفت: در تلاشیم با یک برنامه‌ریزی اصولی زمینه صادرات فرآورده‌ها و محصولات فرآوری شده شیلاتی این استان را که جدای از مسئله ارزآوری به رونق کارخانجات تولیدی این استان نیز می‌انجامد فراهم کند.

وی از وارد کردن ماهی کیلکا به حوزه فرآوری و عمل‌آوری خبر داد و افزود: اداره کل شیلات گیلان در قالب تفاهم‌نامه قصد دارد ضمن تأمین مواد اولیه تولید برای کارخانجات استان، بین زیر مجموعه‌های این زنجیره هم‌پوشانی ایجاد کند.

مدیرکل شیلات گیلان به صید سالانه بیش از ۶ هزار تن ماهی کیلکا توسط صیادان استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حدود ۹۰ درصد از ماهی کیلکای صید شده استان گیلان به جای ورود به بخش‌های فرآوری و عمل‌آوری شیلات، عملاً در صنعت تولید پودر مصرف می‌شود.

صمددرویشی، زمینه‌سازی برای وارد کردن ماهی کیلکا به حوزه فرآوری و عمل‌آوری را از اهداف اصلی اداره کل شیلات گیلان اعلام کرد و افزود: امیدواریم با اجرا و عملی ساختن این دست از برنامه‌ها، صنعت شیلات استان گیلان در مسیر ترقی و پیشرفت بیشتر، گام بردارد و در این راه به شکوفایی کامل برسد.

وی، با اشاره به اینکه صادرات فرآورده‌های شیلاتی ارزآوری خوبی برای کشورمان به همراه دارد، گفت: گیلان زمینه بسیار خوبی برای صادرات این‌گونه از محصولات دارد.

صمد درویشی، از وجود ۲۵ کارخانه عمل‌آوری، فرآوری و بسته‌بندی محصولات شیلاتی در استان خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر نیمی از ظرفیت تولیدی این کارخانجات که توان تولیدی آن‌ها سالانه حدود ۳۰ هزار تن انواع محصولات شیلاتی است به دلایلی بلا استفاده مانده است.

 

انتهای پیام/م.ع

وارد کردن ماهی کیلکا به حوزه فرآوری و عمل‌آوری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.