سفارت روسیه در آمریکا از واشنگتن خواست تا از اتهام‌زنی به این کشور دست برداشته و به دنبال بهبود روابط دو جانبه باشد.

درخواست روسیه از آمریکا برای بهبود روابط آسیب دیده دو کشوربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سفارت روسیه در آمریکا از این کشور خواست تا دست از اتهام‌زنی به مسکو در خصوص مداخله در انتخابات بردارد و به دنبال بهبود روابط آسیب دیده دو کشور طی سال‌های اخیر باشد.

سفارت روسیه در واشنگتن با توجه به انتشار گزارش نهایی رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله ادعایی روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا، که برمبنای آن هیچ شواهدی دال بر تبانی میان ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور و عوامل روس یافت نشد، این موضوع را مطرح کرد.

سفارت روسیه یک گزارش ۱۲۰ صفحه‌ای از بررسی اتهامات مربوط به مداخله مسکو در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا منتشر کرد. گزارش سفارت روسیه در واشنگتن حاکی از بی پایه و اساس بودن این اتهامات است. در گزارش سفارت روسیه آمده است: ما از شرکای آمریکایی خود می‌خواهیم که این اتهامات (مداخله روسیه در انتخابات) را کنار گذاشته و به خاطر مردممان و امنیت جهانی تلاش‌های مشترکی را برای بهبود روابط آسیب دیده دو کشور انجام دهند.

در بخش دیگری از گزارش سفارت روسیه در آمریکا یادآور می‌شود: امیدواریم پایان تحقیقات مولر به برطرف کردن بیشتر غبار روابط (دو کشور) کمک کند. اولین گام – کنار گذاشتن نظریه تبانی- اتخاذ شده است.

روز گذشته منبعی در وزارت خارجه روسیه گفت مسکو گزارش رابرت مولر درباره ادعای مبنی بر مداخله مسکو در این انتخابات را بررسی خواهد کرد. نتایج نهایی گزارش بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات این کشور پنج شنبه منتشر شد. بنابر خلاصه چهار صفحه‌ای از این گزارش، که پیشتر از سوی ویلیام بار، دادستان کل آمریکا منتشر شد، مولر به مدرکی برای اثبات تبانی میان ستاد انتخاباتی ترامپ و عوامل روس دست نیافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار