استاندار کرمان در جریان بازدید از موسسه خیریه آشیانه علی شهر کرمان ضمن قدردانی از متولیان این موسسه بر ساماندهی هر چه بهتر و بیشتر کودکان بی سرپرست و بد سرپرست تاکید کرد.

تاکید استاندار کرمان بر ساماندهی کودکان بی سرپرستبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان محمد جواد فدائی استاندار کرمان ضمن بازدید از بخش‌های آموزشی، فرهنگی و خدماتی موسسه خیریه آشیانه علی شهر کرمان برای کمک به ساخت ساختمان موسسه قول مساعد داد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان نیز در این بازدید گفت: هم اکنون چهار هزار کودک بد سرپرست و بی سرپرست در این استان کرمان وجود دارد که از این تعداد یک هزار و ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم در مراکز شبه خانواده نگهداری می‌شوند و مابقی با پرداخت یارانه، سعی شده در درون خانواده‌های خودشان حمایت شوند.

عباس صادق زاده افزود: ۶۲ مرکز شبه خانواده در استان کرمان به صورت خصوصی و هیات امنایی اداره می‌شوند که بخشی از هزینه‌های آن‌ها را دولت و بخشی را خیران تقبل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۳۱ بچه در سنین بین ۶ تا ۲۰ سال در موسسه خیریه آشیانه علی حضور دارند، یادآور شد: استان کرمان چهار درصد جمعیت کشور و ۱۶ درصد مراکز شبه خانواده‌ها را به خود اختصاص داده که نشانگر نگاه جدی و مطلوب خیران به این موضوع است.

صادق زاده با بیان اینکه پذیرش‌های مراکز شبه خانواده با تصمیم قضایی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: نگهداری فرزندان در این مراکز به لحاظ علمی کار پسندیده‌ای نیست و در این زمینه عقب هستیم، اما از حدود سه ماه قبل طرح جدیدی دراین راستا در استان کرمان اجرایی شده است.

براساس این گزارش، موسسه خیریه آشیانه علی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۳ آغاز کرده و به دنبال آن است که در حوزه آموزش مربیان و کودکان گام‌های بلندتری را در آینده نزدیک بردارد.

انتهای پیام/س

 استاندار کرمان بر ساماندهی کودکان بی سرپرست تاکید کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار