کارشناس مسائل بین الملل گفت: بیانیه گام دوم انقلاب برای جوانان تعهد آور است، آن‌ها باید برای دریافت این مسئولیت به خود ببالند.

نگاه ما در بیانیه گام دوم انقلاب نباید متمرکز به حال باشد/ جوانان باید خود را آماده مسئولیت پذیری کنندبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان٬ علی باقری کارشناس مسائل بین الملل در همایش سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر انقلاب، گفت: معتقدم همه افراد مخاطب این بیانیه هستند، اما طبیعی است که مخاطب اصلی جوانان باشند، این بیانیه برای جوانان مسئولیت و تعهد آور است، آن‌ها باید برای دریافت این مسئولیت به خود ببالند.

وی افزود: این بیانیه برای حال حاضر است، بیانیه گام دوم انقلاب قطعا نگاه به آینده دارد، اما این بحث نباید ما را از نگاه به حالدور کند و مخاطب اصلی بیانیه خود ما در هر مقامی هستیم.

باقری با بیان اینکه به اینکه ما خود باید مسئولیت خود را بدانیم اظهار کرد: خیلی‌ها برای این بیانیه، بیانیه صادر کردند که با مطالعه آن دریافتم فقط برای دیگران صحبت کردند، نه برای خود.

این کارشناس مسائل بین الملل درمورد بحث جوانان در بیانیه گام دوم تصریح کرد: ما مفهوماتی به نام مسئولیت پذیری، مسئولیت گیری، مسئولیت دهی داریم، یک مادر مسئولیت بچه را می‌پذیرید و از هر بحثی که دارد می‌گذرد تا به مسئولیت خود برسد.

وی گفت: خیلی‌ها برای رسیدن به مسئولیت کار‌های مختلف می‌کنند و حتی از مسائل شرعی خود هم می‌گذرند، ما در دولت‌ها دیدیم که رمان مسئولیت گیری تقصیر کار را بر سر دیگری می‌اندازند، کسی که می‌خواهد مسئولیتی دریافت کند باید شرایط آن را داشته باشد

معاون اسبق دبیر شورایعالی امنیت ملی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در ۳۰ محور در مورد مسئولیت پذیری جوانان صحبت کردند، بحث اصلی در مورد جوانان مسئولیت پذیری است، هدف جوانگرایی این نیست که افراد سن بالا را کنار‌ گذاشته و فقط جوانان را وارد کار کرد، بحث مهم در جوانگرایی در تفاوت نگاه و اندیشه است.

باقری ادامه داد: مقام معظم رهبری در مورد رسالت جوانان، مانند آغاز جهاد بزرگ، ساختن ایران اسلامی بزرگ، برداشتن گام دوم و ... در این بیانیه صحبت کردند؛ آیا جوانان این ویژگی ها را دارند؟ هرکسی این ویژگی هارا دارد می‌تواند مسئولیت بگیرد و هرکسی که آن ها را دارا نیست باید سعی کنند که به آن‌ها رسیده و آمده مسئولیت گیری باشند.

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به بیان عرصه‌های حضور جوانان در بیانیه گام دوم گفت: رهبری عرصه‌های حضور جوانان برای مسئولیت پذیری را بیان کردند، بحث اصلی این است که ما به عنوان جوان انقلابی باید کاری کنیم که توانمندی ما در عرصه‌های مختلف بیانگر ما باشد، ما نباید پرتوقع باشیم، اگر ما جوانان به وظایف و مسئولیت‌های خود عمل کنیم، تمامی موانع کنار می‌رود.

باقری تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم، بحثی در مورد مرز بندی با دشمن مطرح کردند، ما در تعالیم دینی خوردن شراب را حرام داریم، نشستن در مجلس شراب هم حرام است؛ این مرز بندی توسط دین برای ماست.

وی ادامه داد: این نگاه در نگاه عقلی هم وجود دارد، ما همیشه یک مرز بندی بین خود و دشمن داریم، مرز بندی با دشمن دو شرط دارد؛ یکی از شرایط اصلی مرز بندی، باور وجود دشمن است، اگر این باور وجود نداشته باشد نمی‌توان مرز بندی کرد. 

باقری اظهاری کرد: کسانی که به تنش‌زایی اعتقاد دارند، به وجود دشمن باور ندارند، کسانی که مذاکره می‌کنند به عدم وجود دشمن باور دارند، اگر برجام موفقیت آمیز بود پس چرا جواب نداد؟ اگر مذاکره و گفتگو موفقیت آمیز بود چرا تیم‌های عربی برای بازی فوتبال به ایران نیامدند؟ چرا به وزیر امور خارجه کشورمان ویزا برای تحویل جنازه‌ها از عربستان ندادند؟ زمانی که باور به دشمن نیست نباید توقع مرز بندی داشت.

معاون اسبق دبیر شورایعالی امنیت ملی تاکید کرد: بار‌ها وزیر امور خارجه از اروپایی‌ها تشکر کرده است، اما اروپایی‌ها چه کردند؟ زمانی که آمریکا از برجام خارج شد اروپایی‌ها تحریم‌های آمریکا را حتی بیش از آن‌، همچنان انجام می‌دهند، آن‌ها به صدام سلاح شیمیایی دادند، چرا ما همچنان از آنها تشکرمی‌کنیم به دلیل اینکه هنوز به دشمن بودن آن‌ها مطمئن نیستیم.

وی ادامه داد: شرکتهای اروپایی‌ها قبل از اینکه تحریم‌های نفتی آغاز شود، از ایران خارج شدند، آن وقت ما همچنان از آن‌ها تشکر می‌کنیم؛ برخی در کشور هنوز باور به وجود دشمن ندارند.

باقری تصریح کرد: آمریکا هسته ای ما را نابود کرد و بعد هم مطرح کردند که ایران باید مسائل مربوط هسته ای جمع کند، اما در مقابل با وعده ما را گول زدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار