عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: نگاه خوشبینانه به اروپا باعث ضرر ما می‌شود چرا که این اتحادیه خود را به ما متعهد نمی‌داند.

نگاه خوشبینانه به اروپا باعث ضرر ما خواهد شد/ اروپا خود را متعهد به ایران نمی‌داندمحمدجواد جمالی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو باخبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و تاکید مقام معظم رهبری بر حفظ مرز‌ها میان ما و کشور‌های غربی، اظهار کرد: رهبر انقلاب فرموده اند که ما باید در عین ارتباط با اروپا مراقب شیطنت‌های آنها نیز باشیم.

وی افزود: باید بپذیریم که اروپا تفاوت‌هایی نیز با آمریکا دارد، اما نگاه خیلی خوشبینانه به آن‌ها باعث ضرر ما خواهد شد.

جمالی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دیدارهایشان اعلام کرده اند که مخالف ایجاد رابطه با کشور‌های جهان نیستم، اما اصل حفظ عزت و اقتدار ملی باید رعایت شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی بیان کرد: اروپایی‌ها در سال‌های گذشته و خصوصا در بحث برجام شیطنت‌های بسیاری کرده اند چرا که خود را متعهد به پیمانهایشان با جمهوری اسلامی نمی‌دانند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها در ارتباط خود با کشور‌های جهان نشان داده اند که پایبند به هیچ معاهده‌ای نیستند، لذا اگر ما بخواهیم با آن‌ها مذاکره کنیم فکر می‌کنند که از روی ترس و احتیاج این کار را کرده ایم و هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی خاطر نشان کرد: به نظرم وحشتی نسبت به ایران در اردوگاه غرب وجود دارد و به همین دلیل پای امضای معاهده برجام آمدند، نباید در شرایط تحریم برای آن‌ها برداشت اشتباه ایجاد کنیم و همواره باید در تعاملاتمان با آن‌ها اقتدار کشور را مدنظر قرار دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار