سی‌ان‌ان در گزارشی جدید تعداد داعشی‌های بازداشتی در سوریه را پس از آن که هزاران نفر از آن‌ها در آخرین ماه‌های مبارزه علیه این گروه تروریستی خود را تسلیم کردند، منتشر کرد.

۹ هزار داعشی و ۶۰ هزار نفر از اعضای خانواده آن‌ها در سوریه بازداشت هستندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سی‌ان‌ان در گزارشی جدید تعداد داعشی‌های بازداشتی در سوریه را پس از آن که هزاران نفر از آن‌ها در آخرین ماه‌های مبارزه علیه این گروه تروریستی خود را تسلیم کردند، منتشر کرد.

گروه تروریستی داعش در ماه مارس در باغوز سوریه شکست خورد و حدود ۶۰ هزار نفر بازداشت شدند. گرچه همچنان سلول‌های خفته داعش تهدید محسوب می‌شوند، تهدید بزرگتر افراد بازداشت شده این گروه هستند.

ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح علیه داعش و نیرو‌های موسوم به دموکراتیک سوریه اکنون با چالش چگونگی برخورد با تعداد زیادی از اعضای این گروه که آینده نامشخصی دارند مواجه هستند. یک مقام ارتش آمریکا به سی‌ان‌ان گفت حدود یک هزار داعشی بازداشتی ملیت خارجی دارند. پیش از نبرد هجین و باغوز ۳ هزار و ۲۰۰ داعشی شامل بیش از ۹۰۰ عنصر داعش و هزاران نفر از اعضای خانواده‌های آن‌ها در بازداشت نیرو‌های دموکراتیک سوریه بودند. این تعداد همچنین شمار زیادی از اعضای خارجی داعش از ۴۱ کشور را شامل می‌شد.

در نبرد باغوز ۶۰ هزار نفر خود را تسلیم کردند. آن‌ها اکنون در اردوگاه الهول در سوریه به سر می‌برند. بنابر گزارش سی‌ان‌ان، اکنون ۷۳ هزار ۴۱ نفر در این اردوگاه زندگی می‌کنند که ۶۵ درصد آن‌ها زیر ۱۸ سال هستند. ۴۲ درصد اعضای این اردوگاه عراقی و ۱۵ درصد آن از کشور‌های دیگر هستند و درصد باقی مانده را سوری‌ها تشکیل می‌دهند.

این خبرگزاری آمریکایی گزارش داد ۹ هزار داعشی در بازداشت نیرو‌های دموکراتیک به سر می‌برند که اکثر آن‌ها عراقی یا سوری هستند. افراد حاضر در اردوگاه را بیشتر زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. سی‌ان‌ان اعلام کرد هزار داعشی خارجی با استفاده از روش‌های مختلف مثل اثر انگشت شناسایی شده‌اند و زمانی که تحقیقات تکمیل بشود تعداد این افراد افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
همشون باید اعدام شوند و در گورهای دسته جمعی دفن شوند همین ها اگر فرصت پیدا کنند باز هم به وحشیگری شان ادامه می دهند.
آخرین اخبار