افزایش ۷۰ درصدی سطح زیر کشت گل محمدی در خراسان شمالیمدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: سطح زیرکشت گل محمدی در این استان از ۲۸۰ هکتار به ۳۵۰ هکتار افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمدعلی شریکیان مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به تولید ۳۹۸ تن گل محمدی از سطح ۳۵۰ هکتار در سال قبل، گفت: این گیاه دارویی در اراضی شیبدار توسعه خوبی داشته زیراکه در این اراضی تبخیر کمی داشته ایم که نسبت به سال قبل آن افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه کشت گل محمدی در استان از ظرفیت‌های جدید به شمار می‌رود که توسعه کشت آن به سرعت در حال انجام است، گفت: کشت آن در اراضی شیبدار دارای صرفه اقتصادی و اشتغالزایی بالایی است و این مهم در این استان مورد توجه قرار گرفته است.

شریکیان افزود: شرایط آب و هوایی این استان متناسب با رویش گل محمدی است و توسعه آن در این استان از مهم‌ترین اهداف جهاد کشاورزی است که در بارش‌های اخیر دچار هیچ گونه خسارتی نشده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: گل محمدی در زمره گیاهان دارویی و کم آب طلب که در خاک‌های سنگلاخی محصول تولید می‌کند و گل آن برای گلاب گیری و صنایع اسانس گیری دارد که این توسعه ادامه پیدا خواهد کرد.

شریکیان افزود: به کشاورزان توصیه می‌شود در کشتی که می‌خواهند انجام دهند تغذیه باغ‌ها یک امر ضروری است و باید پیگیری کنند از طریق کود‌های دامی پوسیده، ریز مغذی و آلی محصول کمی و کیفی خوبی داشته باشیم.

انتهای پیام/ط


کشت گل محمدی در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.