معاون برنامه ریزی شهرداری اهواز گفت: با ساخت شهرک سلامت در کلانشهر اهواز علاوه بر رفع نیاز مردم در حوزه خدمات درمانی توانمندی اقتصادی و شغلی استان هم ارتقا می‌یابد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عالی پور معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اهواز با اشاره به اینکه  طرح شهرک سلامت در دوره شورای پنجم برنامه ریزی شده گفت: این طرح در تطبیق کامل با نیاز‌ها و فوریت‌های استان خوزستان است و هم این که از بازگشت سرمایه خوبی با توجه به ملاحظات بهداشتی و درمانی کشور و استان برخوردار است که همراهی و همکاری مدیران اجرایی کلان شهر اهواز قطعا در پیشبرد امور اجرایی این طرح موثر است.

او افزود: در جلسه امروز سیمای کلی طرح مشخص و پیش پیش بینی شده ظرف یک ماه آینده سهم هر کدام از طرفین یعنی شهرداری و سرمایه‌گذار تعیین شود و روند انعقاد قرارداد نهایی اجرایی شود تا با احداث این شهرک علاوه بر رفع نیاز مردم در حوزه خدمات درمانی توانمندی اقتصادی و شغلی استان را هم بتوانیم ارتقا دهیم.

حاجتی عضو شورای پنجم کلان شهر اهواز هم در این جلسه گفت: طرح شهرک سلامت از ابتدای شورای پنجم و با پیگیری‌های اینجانب تصویب شد.

او عنوان کرد: این طرح یکی از ضروری‌ترین پروژه‌های کلان شهر اهواز است که از فواید راه اندازی آن تسریع روند درمان و شناسایی زودهنگام بیماری است.

عضو شورای شهر اظهار داشت: نبود تعداد مصرف دستگاه رادیوتراپی باعث شده تا مردم ما علاوه بر رنج مریض داری رنج دیگری مانند کمبود خدمات درمانی نداشته باشند.

حاجتی علاوه بر ارتقاء خدمات درمانی رفع مشکلات دیگری مانند باز شدن گره‌های ترافیکی در هسته مرکزی شهر، رفع مشکلات بیماران سرطانی، متمرکز شدن پزشکان در یک مکان، ارزآوری فراوان با توجه به وضعیت مرزی این استان را از دیگر فواید این طرح دانست.

حسین حیدری دیگر عضو شورای شهر اهواز هم با اشاره به مقیاس ۱۹.۷ هکتاری این طرح، آن را یک پروژه بزرگ دانست و بیان کرد: انتظار ما این است که همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها برای نهایی شدن این طرح اهتمام جدی داشته باشند.

او در ادامه میزان سرمایه گذاری این طرح را بین ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تا ۹ و ۳۰۰ میلیارد تومان خواند و گفت: پروژه شهرک سلامت شامل اصلی‌ترین بخش بیمارستان است که در قالب ۲ بیمارستان ۲۷۰ خوابه که در کل ۵۴۰ تختخواب، مرکز مبارزه با سرطان، ۳۲ پاراکلینیک، ۳۰۰ مطب، بخش‌های تجاری که مرتبط با تجهیزات پزشکی اسکان، هتلینگ که شامل ۲ هتل ۵ ستاره و ۳ ستاره و بخش تفریحی که نیاز‌ها و امکانات و خدمات تفریحی را فراهم می‌کند.

یک بخش اسکان نیز که مختص کادر درمان اعضای هیئت علمی دانشگاه جندی شاپور پزشکان و نیاز‌های مرتبط است که امیدواریم با عملی شدن این طرح مطب‌های سطح شهر جمع‌آوری و در این مکان متمرکز شود.

انتهای پیام/ن

برچسب ها: سیلاب ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.