مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران عملیات شخم و شیار در ۱۷۱ هزار هکتار معادل ۸۱ درصد شالیزار‌های مازندران انجام شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عزیزالله شهیدی فر مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران گفت: تاکنون عملیات شخم و شیار در ۱۷۱ هزار هکتار، معادل ۸۱ درصد از زمین‌های شالیزاری استان انجام شده است.

وی افزود: تاکنون ۱۴۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری استان آب تخت اولیه، ۱۵۵ هزار و ۲۰۰ هکتار احداث خزانه، ۱۴۴ هزار و ۷۹۸ هکتار بذرپاشی در خزانه، ۸ هزار و ۲۰۰ هکتار آب تخت آماده نشا و ۱۷ هزار و ۵۲۸ هکتار نیز بیمه شده است.

شهیدی فر با بیان اینکه تاکنون ۷۹۲ تن بذر گواهی شده برنج بین کشاورزان شالیکار استان توزیع شد، گفت: از این مقدار، ۳۱۴ تن به ارقام محلی و ۴۷۸ تن به ارقام پر محصول اختصاص داشت.

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران افزود: تاکنون ۱۱۳ هکتار از زمین‌های شالیزاری استان نشاکاری شده که ۱۵ هکتار آن به روش مکانیزه و بقیه به صورت سنتی بود.

وی درباره وضعیت ذخیره آب در سد و آب بندان‌های استان گفت: حجم مخازن سد استان ۳۲۷ میلیون مترمکعب است که تاکنون ۳۱۵ میلیون مترمکعب آن ذخیره سازی شده است.

شهیدی فر ظرفیت آبگیری آب بندان‌های مازندران را ۳۶۸ میلیون مترمکعب اعلام کرد که در حال حاضر ۳۵۰ میلیون مترمکعب آن آبگیری و ذخیره سازی شده است.

انتهای پیام/ م

شخم و شیار ۱۷۱ هزار هکتار از اراضی شالیزاری مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار