سیلاب اخیر به بخش‌های کشاورزی گلوگاه و میاندورود ۶۴۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، غلامرضا قنبری مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه گفت: در پی بارش باران و برف در مناطق دشت و کوهستانی شهرستان گلوگاه، خسارت ۱۷۰ میلیارد ریالی به محصولات زراعی، باغی، دام و طیور و تاسیسات زیربنایی کشاورزی این شهرستان وارد شد.

وی افزود: با هماهنگی فرماندار، ماشین آلات پیمانکاران طرف قرارداد با جهاد کشاورزی برای امدادرسانی به خسارت دیدگان سیل بکارگیری شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه گفت: این کمک‌ها شامل بکارگیری بیل مکانیکی در لایروبی کانال منتهی به آببندان تیرتاش برای تسریع در انتقال سیلاب و جلوگیری از تخریب بیشتر مزارع و احداث زهکش پیرامون آببندان تیرتاش برای جلوگیری از فرسایش دیواره آببندان در روز‌های ابتدایی بارندگی و سیلاب بوده است.

قنبری افزود: یک دستگاه بولدوزر برای پاکسازی و برف روبی مسیر نیالا به مصیب محله (یخچال سر) به این منطقه اعزام شد.

سید شبر موسوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود نیز گفت: در پی بارش باران و برف در مناطق دشت و کوهستانی شهرستان میاندورود، ۴۷۰ میلیارد ریال خسارت به محصولات زراعی، باغی، دام و طیور و تاسیسات زیربنایی کشاورزی این شهرستان وارد شد.

وی با بیان اینکه در سیل اخیر به زهکش‌ها، تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری، لاینینگ‌ها، کانال‌های انتقال آب و تجهیزات آبیاری تحت فشار این شهرستان خسارت جدی وارد شد، افزود: نهاده‌های کشاورزی شامل کود، سم و نهاده‌های دامی دچار خسارت شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود افزود: با توجه به هشدار‌های اداره هواشناسی به منظور پیشگیری از سیلاب‌های احتمالی و آب گرفتگی معابر، عملیات لایروبی و پاکسازی کانال‌های موجود در بخش گهرباران در حال اجرا است و تاکنون بیش از ۳ کیلومتر کانال لایروبی شده است.

انتهای پیام/آ

خسارت ۶۴۰ میلیاردی سیلاب اخیر به کشاورزی گلوگاه و میاندورود

برچسب ها: نوروز ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.