معاونت ترافیک شهرداری تهران در حالی که شورای شهر تهران در سال ۹۷ مصوب کرده بود که شهرداری به خبرنگاران کارت بلیت یک ساله دهد، با یک کارت ۳۰۰ هزار تومانی قانون را دور زد.
به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، شهرداری تهران سال گذشته به میزان چشمگیری از سهمیه طرح ترفیک رسانهها کاست و از سوی دیگر دریافت کنندگان مجوز ورود به طرح ترافیک ملزم شدند، برای ورود به محدوده ۱۰ درصد هزینه ورود به طرح ترافیک را پرداخت کنند.
همچنین شورای شهر تهران بر اساس تبصره سوم مصوبه ۲۴۲۲ که در تاریخ ششم اسفند ۹۶ مصوب کرد، مقرر کرد تا خبرنگارانی که به هر دلیلی از سهمیه طرح ترافیک استفاده نمیکنند، بتوانند کارت بلیت یک ساله رایگان دریافت کنند.
معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از همان ابتدای کار تلاش کرد تا بی سر و صدا، کارت ۳۰۰ هزار تومانی را به جای کارت یک ساله به خبرنگاران بدهد، اما پیگیریهای خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان موجب شد تا پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران، در آن مقطع از موضع خود عقب نشینی کرده و قول دهد که طبق مصوبه آنچه به خبرنگاران ارائه خواهد شد، کارت یک ساله باشد، نه کارت ۳۰۰ هزار تومانی!
محسن پورسید آقایی در حاشیه برگزاری هفتادمین جلسه شورای شهر تهران که در ۲۷ خرداد ۹۷ برگزار شد، به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ما پیش از این مقرر کرده بودیم که به متقاضیان کارتهای اعتباری مبلغ دار دهیم، اما در پی این تصمیم یکی از رسانهها اعتراض کرد که این کارت با مصوبه مغایرت دارد، زیرا در آن تأکید شده که اعتبار کارت در محدوده زمانی یک ساله باشد و صحبتی از میزان اعتبار نشده است، لذا چون ما دیدیم این انتقاد درست است، مجبور شدیم سیستمها را تغییر دهیم و برای خبرنگاران کارت تاریخدار بدون سقف اعتبار صادر کردیم.
بیشتر بخوانید: تمکین شهرداری به مصوبه صدور کارت بلیت یکساله خبرنگاری
این سخنان پورسیدآقایی در حد یک مصاحبه مطبوعاتی باقی ماند و در نهایت هنگام ارائه کارت بلیتها، آنچه خبرنگاران دریافت کردند، کارتی با ۳۰۰ هزار تومان اعتبار بود که آن هم با گذر از هفت خان ارائه مدارک شناسایی و معرفی نامه به آنها داده شده بود.
از آنجایی که شورای شهر تهران نسبت به هر یک از اقدامات شهرداری تهران نقش قانون گذاری و نظارت بر حُسن اجرای قوانین را دارد و به همین منظور هم کمیسیونهای تخصصی در آن تشکیل شده است، انتظار میرفت تا کمیسیون حمل و نقل به عنوان مسئول مستقیم نظارتی، وارد این موضوع شود.
متاسفانه در طول یک سال گذشته هیچگاه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و به ویژه رئیس آن محمد علیخانی که وظیفه جدی تری نسبت به نظارت بر حسن اجرای قوانین ترافیکی دارند، به این موضوع ورود نکردهاند و این سکوت رئیس کمیسیون حمل و نقل نسبت به این قانون شکنی، در حالی صورت میگیرد که اختلافات و چالشهای لفظی او با پورسیدآقایی زبانزد است.
از آنجایی که سال ۹۷ اولین سال واگذاری این گونه کارتها به اصحاب رسانه بود، میتوان فرض کرد که این خطا و اقدام خلاف مصوبه، در سال اول اجرای طرح تا حدی طبیعی باشد، اما برای سال دوم انتظار میرود، شهردای به عنوان مجری مصوبات شورای شهر بیشترین تلاش و شورای شهر به عنوان ناظر، بیشترین نظارت بر حسن اجرای قانون را داشته باشند.
انتهای پیام/