جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان از ارسال بیش از ۱۰ تُن کمک مردمی از استان همدان به لرستان و خوزستان خبر داد.  

ارسال بیش از ۱۰ تُن کمک مردمی از استان همدان به لرستان و خوزستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سردار مهدی فرجی، جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه ۷۵ درصد از کمک‌های مردم استان همدان به استان‌های لرستان و خوزستان ارسال‌شده است، گفت: بیش از ۶۵ کامیون با ظرفیتی بیش از ۱۰ تن کمک مردمی از استان همدان به این دو استان ارسال‌شده است..

وی با تشریح اقدامات سپاه همدان در مناطق سیل‌زده گلستان، لرستان و خوزستان T از خدمات اصحاب رسانه و خبرنگاران برای پوشش مناسب اخبار مربوط به مناطق سیل‌زده کشور قدردانی کرد.

وی افزود: سپاه استان همدان در روز‌هایی که استان شاهد بارندگی‌های بسیار بود با  کار شبانه‌روزی در کنار دیگر نهادها، تمامی خدمات خود را پای‌کار آورد و توانست در کنار دیگران میزان خسارات واردشده به مردم را کاهش دهد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان درباره خدمات سپاه در منطقه گمیشان نیز بیان کرد: روز گذشته در آخرین بازدید خود از این منطقه شاهد رضایتمندی مردم گمیشان از خدمات ارائه‌شده توسط سپاه همدان و کمک‌هایی که مردم همدان به این منطقه ارسال کردند، بودیم.

وی با اشاره به حضور نیرو‌های بسیجی استان همدان در منطقه گمیشان عنوان کرد: خوشبختانه دیگر هیچ نوع آب‌گرفتگی در منطقه گمیشان وجود نداشته و مردم زندگی عادی خود را از سر گرفته‌اند.

فرجی درباره وضعیت منطقه سیل‌زده لرستان و لزوم توجه بیشتر به این منطقه ابراز کرد: مردم در منطقه پلدختر، معمولان و  منطقه چگنی که به استان همدان واگذار شده وضعیت مناسبی ندارند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان از فعالیت گروه‌های جهادی در مناطق سیل‌زده لرستان و راه‌اندازی یک آشپزخانه سیار توسط بسیجیان همدان خبر داد و مطرح کرد: این آشپزخانه توسط بچه‌های ملایر راه‌اندازی شده و روزانه بیش از ۲ هزار پرس غذا به مردم ارائه می‌داد.

وی ابراز کرد: وظیفه اصلی ما در منطقه لرستان پاک‌سازی خانه‌های مردم از گل‌ولای بود که خوشبختانه این موضوع  نیز در منطقه فعالیتی ما انجام‌شده است و هم‌اکنون گروه‌های ما در حال کارواش کردن منازل و وسایل مردم هستند که این نیز به‌صورت خودجوش در حال انجام است.

فرجی بابیان اینکه بیش از ۳۰۰ نفر از بسیجیان همدان بامهارت‌های مختلف در قالب ۲۰ گروه جهادی وارد عرصه شده و کار پاک‌سازی شهر پل‌دختر را به اتمام رسانده‌اند، عنوان کرد: بیشترین امکانات مردم در منطقه پل‌دختر از بین رفته است چراکه در برخی مناطق ارتفاع گل‌ولای تا بیش از ۳ متر نیز می‌رسید.

وی با تأکید بر اینکه امروز آشپزخانه سیار بسیج همدان در پل‌دختر جمع‌آوری می‌شود، گفت: مسئولیت جدید ما خدمت‌رسانی داوطلبانه افراد به روستا‌هایی است که به‌تازگی مسیر‌های دسترسی به آن‌ها بازشده است مناطقی که به کمک مردم احتیاج دارند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه بخشی از امکانات و نیرو‌های سپاه همدان برای خدمت‌رسانی به اهواز اعزام‌شده‌اند، اظهار داشت: وظیفه امدادرسانی ما در منطقه پل‌دختر به پایان رسیده و منتظر پایان یافتن مرحله کارشناسی برای ارزیابی میزان خسارات واردشده به منازل مردم هستیم تا مرحله بازسازی منازل را آغاز کنیم.

انتهای پیام/ج

بیش از ۱۰ تُن کمک مردمی از استان همدان ارسال شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار