بطحایی گفت: روش‌های جدیدی را برای مدیریت مراکز خارج از کشور در نظر گرفتیم تا کیفیت تنزل پیدا نکند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در نشست سرپرستان مدارس خارج از کشور که در مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور برگزار شد، اظهار کرد: شرایط زندگی خارج از کشور با داخل کشور تفاوت‌های اساسی دارد و با توجه به شرایط امکان تعطیلی مدارس را نداریم و روند تعلیم و تربیت تعطیلی ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط پیش آمده و شرایط موجود روش‌های جدیدی را برای مدیریت مراکز خارج از کشور در نظر گرفتیم تا کیفیت تنزل پیدا نکند.

وزیر آموزش و پرورش از کاهش نیروی انسانی بدون تعطیلی مدارس خارج از کشور خبر داد و گفت: روش اداره مدارس نباید مانند ۴۰ سال گذشته باشد و تحت هیچ  شرایطی نیاید کیفیت آموزش کاهش پیدا کند و استفاده از شیوه‌های نوین ضرورت دارد.

وی تاکید کرد: کاهش هزینه‌های مدارس خارج از کشور در شرایط فعلی اجتناب ناپذیر است و باید از ظرفیت های موجود حداکثر استفاده کرد.

همکاری وزارت  خارجه و آموزش و پرورش برای افزایش بهره‌وری از ظرفیت‌ها  

بطحایی بر ضرورت و تسریع اصلاحات در دستورالعمل‌ها برای افزایش بهره‌وری از ظرفیت‌های موجود تاکید کرد و گفت: وزارت خارجه برای انجام این کار اعلام آمادگی کرده است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: برای ادامه فعالیت مدارس خارج از کشور باید شرایط این مدارس را با شرایط فعلی کشور تطبیق دهیم و شرایط فعلی نباید باعث شود تا معلم ما در خارج از کشور برخوردی دور از جایگاه جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

بطحایی تصریح کرد: امیدوارم همه نقشه های دشمنان علیه کشور از بین رود و شرایط بهتری را شاهد باشیم.

کاهش معلمان اعزامی به مدارس خارج از کشور در سال ۹۸

در ادامه غلامرضا کریمی رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور به ارائه گزارشی از روند فعالیت‌ها در امور بین الملل و مدارس خارج از کشور پرداخت و گفت: با وجود محدودیت‌های مالی در سال ۹۸ نیروهای اعزامی مدارس خارج از کشور کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط تا زمانی که تعداد دانش‌آموزان کاهش نیابد هیچ مدرسه‌ ای را تعطیل نخواهیم کرد.

کریمی از استفاده از نیروهای با حقوق ریالی به جای حقوق ارزی خبر داد و اظهار کرد: بهره‌گیری از نیروهای بازنشسته از جمله راهکار های تامین نیروی انسانی در سال ۹۸ در نظر گرفته شده است.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور با اشاره به فعالیت بیش از ۶۸۰ نفر فرهنگی در مدارس خارج از کشور گفت: بعد از وزارت خارجه، آموزش‌وپرورش بیشترین نیروی رسمی شاغل در مدارس خارج از کشور را دارد.

وی اظهار کرد: دولت بر توسعه و تقویت وزارتخانه ها در سطح بین‌المللی تاکید دارد و کرسی‌های ایران را خالی نمی‌گذاریم و مدارس خارج از کشور ظرفیت گسترده ای در سطح بین‌الملل محسوب می‌شود که برای برقراری تعامل با دنیا از این ظرفیت استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۱۹:۳۱ ۲۷ فروردين ۱۳۹۸
آقای بطحایی جنابعالی و معاونانتان خوب شعار می دهید ولی عمل خیر.مطالبات فرهنگیان چه شد؟؟؟
آخرین اخبار