نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در حمایت از نماینده زن مسلمان کنگره این کشور اعلام کرد انتقاد از اسرائیل به معنای یهودی‌ستیزی نیست.

سندرز در حمایت ایلهان عمر: انتقاد از اسرائیل به معنای یهودی ستیزی نیستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، برنی سندرز، سناتور دموکرات ایالت ورمونت و نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا روز گذشته در سخنرانی در تالار شهر بتلِهِم ایالت پنسیلوانیا که به میزبانی شبکه فاکس نیوز برگزار شده بود، ضمن دفاع از ایلهان عمر، نماینده زن مسلمان کنگره آمریکا گفت: «انتقاد از اسرائیل به معنای یهودی‌ستیزی نیست.»

او در این مراسم با اشاره به اینکه معتقد است «عمر» دیدگاه ضدیهودی ندارد گفت: در کل زندگی‌ام دومرتبه با ایلهان صحبت کرده‌ام و به او احترام می‌گذارم.

سندرز در پاسخ به این سوال که آیا از ایلهان عمر حمایت می‌کند، گفت: من از نماینده مسلمان کنگره حمایت می‌کنم تا هر روز هدف حمله سخنان ظالمانه و نژادپرستانه قرار نگیرد.

یکی از حاضران این مراسم از سندرز پرسید چرا زبان و ادبیات ایلهان عمر برای برخی از آمریکایی‌های یهودی قابل قبول نیست؟

سندرز پاسخ داد: می‌توانم درک کنم. به عقیده من، این نظر صحیح نیست و ایلهان شاید بهتر باشد با جامعه یهودی بیشتر صحبت کند. اما اگر پرسش شما این است که آیا من فکر می‌کنم او یهودی ستیز است، باید بگویم نه اینطور نیست.

سناتور ورمونت ادامه داد: من هر آنچه در قدرتم باشد نه تنها برای مقابله با یهودی ستیزی، بلکه برای مقابله با اسلام ستیزی و نژادپرستی انجام می‌دهم. ما باید یک جامعه بدون تبعیض ایجاد کنیم و امیدوارم همه اعضای کنگره اینگونه عمل کنند.

سندرز در پایان اظهاراتش گفت انتقاد از رژیم اسرائیل، به معنای یهودی ستیزی نیست.

ایلهان عمر یکی از دو زن مسلمانی است که در جریان انتخابات مجلس نمایندگان به کنگره راه یافته و در اظهاراتش همواره از نقش پررنگ لابی‌های صهیونیستی در صحنه سیاسی آمریکا انتقاد کرده است که بخاطر این موضوع آماج حملات لفظی و توئیتری دونالد ترامپ قرار گرفته است.

ترامپ پیشتر با انتشار ویدئویی ویرایش شده به صورت تلویحی ایلهان عمر را به بی‌توجهی به قربانیان حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر و حمایت از عاملان آن متهم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار